klimaat crisis gevolgen

david baltzer
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 mei, 2010 17:36
Voornaam: david

klimaat crisis gevolgen

Berichtdoor david baltzer » zo 16 mei, 2010 17:42

Beste mensen,

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en heb een van de volgende vragen voor jullie:

Wat zijn de gevolgen van de klimaatcrisis voor de tuin en akkerbouw?
Hoe werkten jullie voordat er bekend was dat er een klimaatcrisis was en hoe werken jullie nu?

Alvast bedankt

met vriendelijke groeten David Baltzer


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: klimaat crisis gevolgen

Berichtdoor Stigter » zo 16 mei, 2010 18:04

Zonder mijn hoofd in de grond te steken vraag ik mij af, is er wel een klimaatcrisis?

De berichten over de klimaatcrisis zijn dusdanig gemanipuleerd dat er eigenlijk geen objectief antwoord meer is. Natuurlijk zijn de steenkolen energiecentrales niet goed voor het milieu, maar zijn er andere opties zolang andere (lees vooral 3e wereldlanden, China en de VS) de gemaakte milieu-afspraken aan hun laars lappen?

Door de overheid word je nu al gedwongen om bijvoorbeeld mest direct onder te werken, zodat de lucht niet wordt vervuild, maar dat is al minimaal 20 jaar zo.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: klimaat crisis gevolgen

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » zo 16 mei, 2010 18:42

Arie, je bent niet de enige die twijfelt ;-) Ook ik twijfel. Denk eerlijk gezegd dat dit een beetje een commerciële hype is.

Mijn gedachten over wanneer het warmer wordt, is dat de stookkosten lager uitvallen, of, bij vollegrondsteelt, de zaaidatum verlegd kan worden. (Dat laatste zal overigens niet veel zijn, denk ik) Die hogere temperatuur heeft wel weer nadelen mbt neerslag. Je krijgt het ene moment te veel (voorjaar, met zaaien en najaar, met oogsten) en t andere moment (tijdens de groeipiek) te weinig.
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: klimaat crisis gevolgen

Berichtdoor ron » ma 17 mei, 2010 22:59

Beste David, om een antwoord te geven op jouw vraag wil ik eerst weten wat JIJ precies bedoeld met de definitie 'klimaatcrisis'.

Tot nu toe werken we hier precies hetzelfde als voor de 'klimaatcrisis' :?

Terug naar “Akkerbouw”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten