Ik had graag een revieuw willen maken over de Claas Xerion 5000 van wiking, maar omdat atte me voor was doe ik het over de Claas Arion van Universal Hobbies. Toen ik de eerste foto's van dit model zag was ik meteen verkocht, zo'n mooie boerentrekker van Universal Hobbies moet ik hebben. Ik heb het model daarom meegepakt in zwolle. Genoeg gepraat: hier de foto's en mijn mening.
allereerst de doos: het model werd in een moderne uh doos geleverd, dit houd in een doos met plastic standaard en kartonnen achterplaatje. goede manier van inpakken, alleen jammer dat de schroefjes erg vast zaten. de voorlader werd op zijn plek gehouden door een plastic plaatje en de deuren werden dicht gehouden met een stiekje.
de + punten:
+ De mooi uitgevoerde fronthef, met aftakas.
+ De mooi uitgevoerde voorlader.
+ Deuren kunnen open.
+ Spiegels en zwaailampen kunnen wegdraaien.
+ De banden passen goed onder deze trekker.
+ Het dakraam.
+ De afwerking van het model.
+ Het interieur.
Nog een +/- punt
+/- De daklampen.
Vervolgens ook een - punt
- De achterhef, deze lijkt breder, mijn kopeg van siku viel eruit. is al opgelost, het lag aan de kopeg

Conclusie: Dit model is misschien wel het mooiste model wat uh heeft gemaakt, het kan volgens mij goed concureren met de modellen van Wiking en Weise.
Eindcijfer
Een 9,5 lijkt mij hier op zijn plek. door de goede afwerking van het model heeft uh een mooie trekker weggezet, jammer van de achterhef.
foto's: