Gezocht: Jachtgebied

Op zoek naar een tractor, werktuig of ander landbouwmaterieel? Stel hier je vraag.
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » zo 31 okt, 2010 17:14

Beste agrariër,

Is er nog ergens in Nederland een stukje jachtgebied over ?? :?

Ik ben een beginnend jager die al geruime tijd meeloopt met een zeer ervaren jager en wij zijn beiden eind dertig. Op dit moment ben ik woonachtig in Flevoland, maar ik kom zelf uit t mooie oosten des lands. In mijn jonge jaren was er nog voldoende jachtgebied beschikbaar bij de agrariërs, maar tegenwoordig is dat volgens mij niet meer het geval, vandaar deze noodoproep.

Wij zijn zoekende naar een agrariër die ons het jachtrecht gunt. Daar tegenover staat uiteraard een passenende financiële vergoeding of een vergoeding in natura. Jagen is voor ons een hobby, een gezellig samen zijn en daar waar nodig, vervullen wij de wensen van de agragiër bij de overlast van kraaien, ganzen, duiven, etc. Dit gaat altijd in goed overleg. Wij komen niet om zoveel mogelijk te "knallen" en ons eens even lekker uit te leven. Ik weet dat er jagers zijn die dit beeld oproepen en op die manier een smet leggen op de jagers met een goed hart en een normaal boeren verstand !

De wet schrijft ons voor dat het gebied minimaal 40ha aaneengesloten moet zijn.

Wie weet krijgt dit jaar toch nog een mooie afsluiting voor ons allen ! :D

Goedgoan en t beste !

Patrick


martin
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: di 30 mar, 2010 20:08
Voornaam: Martin
Locatie: Lattrop

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor martin » zo 31 okt, 2010 20:08

Is het niet interessanter om je aan tesluiten bij een WEB? Om als eenling een fatsoenlijk jachtterein tegen een redelijke prijs te krijgen is nagenoeg uitgeloten in Nederland.
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » ma 01 nov, 2010 17:28

Helemaal waar en ik ben ook aangesloten bij de WBE, echter zit er nagenoeg geen wisseling in de jachtgebieden omdat de jachtgebieden meestal niet vrij komen. Mocht er een jager mee stoppen dan is er meestal al een andere jager die het overneemt, dus heel veel wordt onderling geregeld. Hierdoor is het voor een nieuwkomer zoals ik erg moeilijk om aan een jachtgebied te komen, vandaar dat ik het ook via deze weg probeer.
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » za 06 nov, 2010 09:12

Zo te zien is het aardig rustig hier op het forum, helaas :( . Maar ja, de aanhouder wint zeggen ze, dus wie weet komt er binnenkort iemand langs met minimaal 40 hectare :D
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Stigter » za 06 nov, 2010 09:23

Tja Patrick, dit is een agrarisch forum en geen jagersforum. Bovendien moet men wel die 40 hectare jachtgebied weg te geven hebben.
Had jij verwacht dat men in de rij stond om je het gebied te gunnen?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » za 06 nov, 2010 17:35

Ik zit af en toe ook nog op een ander agrarisch forum en daar is wat meer leven op het forum, vandaar mijn reactie. Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat je overspoelt wordt met berichtjes op het ene forum terwijl het op een ander forum muisstil is..... heel bijzonder.

Uiteraard had ik niet verwacht dat het storm zou lopen of dat mij zomaar 40 bunder in de schoot geworpen zou worden :D Ik weet beter dan dat...... Uiteraard zou het wel prachtig zijn als er iemand was die mij dit zou gunnen, maar tis een behoorlijk verzadigde "markt" als ik het zo mag noemen.

Ooit gaat het een keer lukken :D
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Sjors » za 06 nov, 2010 17:45

Jager schreef:Ik zit af en toe ook nog op een ander agrarisch forum en daar is wat meer leven op het forum
Welk forum zit je nog meer op dan? Google geeft als eerste 2 resultaten dit forum. ;)

Denk dat de meeste leden aan jouw oproep geen reactie geven omdat ze je niet kunnen helpen! Martin geeft het al aan
martin schreef:Om als eenling een fatsoenlijk jachtterein tegen een redelijke prijs te krijgen is nagenoeg uitgeloten in Nederland.
Daarmee is volgens mij alles direct gezegd toch?

Ik gun je van harte je jachtterrein, maar kijk alsjeblieft uit wat je doet. Er gebeuren wel eens ongelukken.
Onderwerp: Praatje Pot

Stigter schreef:Afgelopen vrijdag slecht nieuws vanuit Polen ontvangen.
Een tante van Anja is door een boswachter per abuis neergeschoten en aan haar verwondingen overleden.

Jachtseizoen is net geopend in Polen en de boswachter was even te onvoorzichtig en te enthousiast. Heel erg triest.
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Frederik » za 06 nov, 2010 18:39

Haha Sjors, dat valt opzich wel mee hoor :P Hier in Nederland valt het wel mee geloof ik, hoor je weinig ongelukken.

Hoe zit dat met jagen? Want wij hebben wel een vaste jager, maar in het najaar komt er ook een grote groep bij ons op hazen enzo schieten
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » ma 08 nov, 2010 17:45

Sjors,

Ik zit ook nog op het veeteelt forum en daar is wat meer reactie, maar zoals ieder forum ben je afhankelijk van een paar fantieke forum bezoekers en een paar goede topics :? Dus ja, je hebt het niet altijd in de hand.

In Nederland gebeuren er inderdaad weinig geregistreede ongelukken waarbij iemand per ongeluk wordt geraakt, maar het blijft gevaarlijk en je moet goed weten waar je mee bezig bent. Dit is 1 van de redenen waarom je tijdens het behalen van een jachtakte ook een examen af moet leggen over het veilig omgaan met je wapen. Er wordt dus zeker wel aandacht aanbesteed, maar zoals jezelf wel weet een ongeluk zit in een klein hoekje :cry:

De meeste agrariërs hebben hun grond verpacht aan een jager of aan een groep jagers. Het wil ook nog wel eens zo zijn dat er iemand tussenzit die er winst op probeert te maken. Deze persoon heeft de grond van de boer gepacht en hij verhuurt het dan weer aan de jagers. Het kan dus best zijn dat de grond aan 1 jager is verhuurd, maar dat ze af en toe met een groepje jagers langs komen. De jacht is voor velen ook een vorm van gezelligheid en elkaar zien en spreken. Hierdoor jaagt men vaker met een groepje in elkaars veld of als de kosten te hoog zijn, dan huurt met met meerdere jagers een gebied om te mogen jagen.

Greetzzz
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Stigter » ma 08 nov, 2010 17:58

Tja, op het Veeteeltforum meer reacties, maar daar wordt je ook niet echt wijzer.
Ik heb nog nooit zwaan gegeten, maar ik weet dank zij het veeteeltforum wel een goed recept ;)
Ingrediënten: wilde zwaan, 5 el. honing, 3 el. citroensap, 1½ dl. witte wijn, 1 ui, 2 tl. tijm, 1 tl. rozemarijn, 150 gr. boter of margarine, zout en peper.



Dit zie ik nu pas, maar ben in een goede bui.
Onderwerp: Verkoop en Ruilen op farmerforum
Admin schreef:Voor de advertenties in het subforum "Ruil / verkoop" gelden, naast de standaard forumregels, de volgende aanvullende forumregels:

Advertenties mogen slechts geplaatst worden door forumleden die ook elders op het farmerforum actief zijn.

Advertenties mogen pas geplaatst worden als je minimaal 1 maand lid bent van het Farmerforum en de rang van stagiair of hoger hebt.

En daarom verplaatst ik het topic naar gevraagd... Het NAF denkt met u mee ;)
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Koentjuh
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 200
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 00:38
Voornaam: Koen

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Koentjuh » ma 08 nov, 2010 21:25

Mijn vader heeft de jacht hier ook in de buurt samen met een collega jager.
Hier is het ook zo dat mijn vader de jacht heeft bij verschillende grondeigenaren maar daar ook weer een deel van onder verhuurd/verruilt zodat de gebieden beter in elkaar steken wat weer makkelijk is bij de jacht, maar niet om winst te maken.
Uitendelijk is gaat het hier ook om de gezelligheid en wordt er alleen maar afgeschoten tot (wanneer er de kans is) een bepaalde hoeveelheid afhankelijk van de hoeveelheid wild op een stuk grond en de hoeveelheid wild dat er op de grond kan leven, als er weinig wild is wordt er afgesproken dat er bijv. niet meer dan 3 mogen worden geschoten op dat stuk.
Overigens jagen wij 2 keer per jaar in december.
En volgens mij gebeurd het zelden dat er hier zoiets gebeurd (we hebben het wel over Polen).
Claas: Works hard, Drives easy! | Nothing runs like a Deere, beïng chased by a Jaguar
Jager
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 okt, 2010 17:07
Voornaam: Patrick

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Jager » di 09 nov, 2010 21:32

Arie je bent weer scherp zie ik :D Dank voor je goede bui en mijn topic toch hebt laten staan, super !!

Koentjuh,

Ik had het niet beter kunnen zeggen, de manier waarop jou vader jaagt en het beheer doet is prachtig. Ik kan dat alleen maar waarderen en lijkt mij niet meer dan normaal om het zo te doen. Op die manier worden de agragiër en de jager er beiden beter van :D .
Het jagen is inderdaad ook voor een groot deel gezelligheid, elkaar spreken en naar afloop een borrel drinken :) Je pa geeft het goede voorbeeld !

Jager.
Gebruikersavatar
Koentjuh
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 200
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 00:38
Voornaam: Koen

Re: Gezocht: Jachtgebied

Berichtdoor Koentjuh » zo 21 nov, 2010 22:42

Mijn vader is gisteren naar de polder geweest jagen en hij vertelde dat je daar wel veel boeren had die maar al te graag de jacht aan iemand geven, i.v.m. de overlast van duiven en ander wild dat de oogst ongunstig is.
Misschien kun je het daar in de buurt een keer vragen.
Claas: Works hard, Drives easy! | Nothing runs like a Deere, beïng chased by a Jaguar

Terug naar “1:1”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten