Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

De nieuwste berichten op het gebied van Akkerbouw & tuinbouw & veeteelt.Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Stigter » do 24 mar, 2011 20:05

In aanwezigheid van burgemeester Karssen van de gemeente Maassluis hebben Laurens en Lisa van der Lely (respectievelijk zoon van CEO Alexander van der Lely en dochter van Olaf van der Lely) op zaterdag 12 maart jl. de aanzet gegeven voor de sloop van het Lely Training Center.

Het Training Center diende in 1956 aanvankelijk als productiehal voor kleine wielstrooiers en hefstrooiers. Toen er meer ruimte nodig was, ging deze hal dienen als magazijn voor de fabriek. Vervolgens werd hier – in de jaren zeventig - de Technische Dienst gevestigd en werden hier de lasmallen, snijstempels en hulpgereedschappen voor de productie vervaardigd.



In 2003 was de burgemeester ook aanwezig om toen, samen met Laurens en Lisa, het Lely Training Center te openen. De afgelopen jaren hebben hier ongeveer 100 servicetrainingen plaatsgevonden en zijn bijna duizend servicemedewerkers uit de hele wereld gecertificeerd. Dit pand met zijn indrukwekkende geschiedenis maakt nu plaats voor een prachtige toekomst; de nieuwbouw, zowel voor kantoor als productie.

“Dit pand kent een mooie geschiedenis, en wij rekenen op een prachtige toekomst,” aldus Alexander tijdens de korte inleiding. In Maassluis worden alle Nederlandse productieactiviteiten van Lely en de daarmee verbonden kantoorwerkzaamheden weer samengebracht op één locatie. De exacte oppervlakte wordt nog ingevuld, maar de kantoren zullen voldoende ruimte bieden om zo’n 600 mensen gelijktijdig te laten werken.

“Onze medewerkers vormen het hart van het bedrijf. Om in te spelen op de steeds groter wordende vraag naar flexibiliteit en zelfstandigheid, gaan wij tijd- en plaatsonafhankelijk - op de Lelymanier - werken. De buitenterreinen krijgen naast een logistieke functie ook een recreatieve functie. Er komt een wandel/verblijfsruimte op het dak, maar er is ook rekening gehouden met buitensportfaciliteiten.

Om optimaal te kunnen inspelen op de marktvraag, richten wij een productieruimte in voor de multifunctionele vervaardiging van uiteenlopende machinetypes. Ook zorgen wij voor een optimaal geoutilleerde R&D-werkplaats met mogelijkheden voor beta- en duurtesten.

Wij nemen onze verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaamheid serieus. Dat blijkt ook uit onze keuze om de panden te laten ontwerpen en bouwen volgens de meest duurzame principes: BREEAM excellent. We streven daarmee een internationale certificering na, waarmee het gebouw het meest duurzame van Nederland en een van de meest duurzame panden in Europa wordt. Het gebouw wordt ook slim gebouwd, compleet met intelligente lichtsturing die afhankelijk is van de natuurlijke lichtinval. Nog een voorbeeld: de zogenaamde groene long, die midden op de productievloer zorgt voor de omzetting van CO2 in zuurstof.”

De sloop van het Lely Training Center maakt - letterlijk - de weg vrij voor de nieuwbouw, die naar verwachting begin 2013 zal worden opgeleverd.

Bron Lely

Ik wist het niet ergens te plaatsen, maar voor mij als Maassluizer met een Lely-hart wilde ik het toch even kwijt. Ben erg benieuwd hoe de nieuwbouw eruit komt te zien, nog mooier, alles komt weer naar Maassluis :D

Ik wacht met smart op de uitnodiging :mrgreen: (wishfull thinking)


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Niels » do 24 mar, 2011 22:14

Had jij dan ook nog in dit gebouw gewerkt Arie?
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Stigter » vr 25 mar, 2011 07:13

Ja, dat is zo'n 3 minuten fietsen vanaf mijn ouderlijk huis.
In die polder zijn ze nog veel meer van plan, maar ben blij dat Lely er ook blijft.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor CornelisJ90 » vr 25 mar, 2011 19:57

Lely gaat toch ook in eigen beheer woningen bouwen daar?
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Stigter » vr 25 mar, 2011 20:17

Dat zijn wel de plannen, maar de plannen wijzigen nog wel eens..
Je kan er wel een nieuwe woonwijk plaatsen, maar dan zal je ook een afrit moeten maken bij de snelweg en/of betere doorstroming in Maassluis.

Maar de nieuwbouw van Lely in die polder is in ieder geval zeker, de woonwijk niet.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Niels » vr 25 mar, 2011 20:20

Wat is het doel van die woonwijk dan?
Arbeiderswoningen of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Stigter » vr 25 mar, 2011 20:32

Met welk doel bouw je een woonwijk? Voor gemeente is het meestal gewoon geld verdienen, alleen nu is Lely eigenaar van die grond en die wil ook natuurlijk een graantje meepikken. (logisch, zij geven hun testgrond op)

In Maassluis staan op dit moment ontzettend veel woningen te koop vanwege de bouw van Het Balkon. (ook nieuwe woonwijk) dus of het allemaal doorgaat? Er zou dan huurwoningen en prijzige koopwoningen worden gebouwd.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Sloop van Lely’s eerste productielocatie.

Berichtdoor Niels » vr 25 mar, 2011 20:44

Aha, al duidelijk :D

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten