Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

De nieuwste berichten op het gebied van Akkerbouw & tuinbouw & veeteelt.Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor Stigter » ma 31 dec, 2012 14:43

Minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) reageert geschokt op de situatie in de Nederlandse champignonsector die in twee tv-uitzendingen van het KRO-programma Keuringsdienst van Waarde werden getoond. In het programma werd getoond dat in Limburg gevestigde champignonkwekerijen Oost-Europese arbeidskrachten worden uitgebuit. De minister spreekt op middeleeuwse toestanden. De Inspectie SZW zal doorgaan met het intensief opsporen en aanpakken van wantoestanden. Verder wil Asscher bekijken hij meer supermarkten over de streep kan trekken om gezamenlijke aan wanpraktijken in de champignonketen een eind te maken.

In de uitzending van Keuringsdienst van Waarde stelde een woordvoerder van het Interventieteam Champignon, waarin verschillende instanties samenwerken, dat 70% van de Nederlandse paddenstoelen afkomstig is van bedrijven waar de omstandigheden om te werken slecht zijn. Al in 2009 stelden het ministerie van SZW dat er veel mis was bij champignonkwekerijen en betrokken uitzendbureaus. Toen werd al aangekondigd dat er hard zou worden opgetreden tegen malafide champignontelers.

Asscher roept tevens de hulp in van de consument. Hij adviseert om alleen nog
eerlijk geproduceerde champignons te kopen bij supermarkten die het keurmerk fair produce hanteren. C1000, COOP enf Jan Linders hebben daar voor gekozen. Het keurmerk is een initiatief van de sector dat afnemers en consumenten moet bewegen alleen nog champignons te kopen van bedrijven die zorgvuldig de rechten van personeel naleven.

Albert Heijn kiest niet voor het keurmerk. De consument mag er op rekenen dat de champignons conform de wettelijke verplichtingen geproduceerd worden. Als blijkt dat er mazen in de wet zitten waardoor er misstanden voorkomen in de sector, is het aan de overheid om in te grijpen en te zorgen voor regelgeving die deze misstanden onmogelijk maakt, stelt een woordvoerder van de supermarktorganisatie. Asscher wil daar graag met Albert Heijn over in gesprek.

bron

Heeft onze minister een appeltje te schillen met de AH? Zijn er geen andere dingen waar hij zich druk over dient te maken? Bezuinigingen bijvoorbeeld op de sociale uitkeringen? Nee, hij moet nog gauw even het nieuws halen met het oproepen tot een boycot... Makkelijk scoren lijkt mij.


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Gebruikersavatar
vossie
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 497
Lid geworden op: wo 30 mei, 2012 10:48
Voornaam: Elwin
Skype: elwin_trekkers@live.nl
Locatie: Zwinderen

Re: sscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor vossie » ma 31 dec, 2012 14:58

Denk je dat het alleen die sector is? Langer niet hij denkt het helemaal te hebben maar ondertussen worden op meerderen plekken mensen zo behandelt.

Allemaal prutsers die in Den haag.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor Stigter » ma 31 dec, 2012 15:47

Het is in bijna alle sectoren waar handarbeiders worden gevraagd. Maar deze minister denkt, ik zal even hard roepen, dan vergeten ze dat het kabinet overal op kort, behalve op hun eigen pensioen en salaris.. kan het niet beter verwoorden dan dat je doet Elwin, het zijn allemaal prutsers...
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Freek
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: do 08 sep, 2011 18:58
Voornaam: Freek
Locatie: Tilburg

Re: Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor Freek » ma 31 dec, 2012 21:48

Verwijderd.........................
Laatst gewijzigd door Freek op wo 02 jan, 2013 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor Stigter » di 01 jan, 2013 11:42

Die opmerking snap ik niet Freek? Wil je die uitleggen?

Het topic gaat over een vicepremier die oproept tot een boycot van een supermarkt, omdat deze niet wenst mee te werken aan een keurmerk welke de sector zelf in het leven heeft geroepen.

Lijkt mij niet zijn taak.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Freek
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: do 08 sep, 2011 18:58
Voornaam: Freek
Locatie: Tilburg

Re: Asscher wil einde aan 'middeleeuwse toestanden'

Berichtdoor Freek » di 01 jan, 2013 17:24

Ik begrijp het zelf ook niet nu ik nuchter ben..............ai ai ai die koppijn.
gR.fREEK........

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten