Pagina 1 van 1

Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 17:34
door Peter Jansen
Tijdje geleden telefoon:

Eey, met Geoffrey. Peter, zou jij mijn Volvo eens willen polijsten, want de kappen worden dof... Lijkt je dat wat ??

Natuurlijk, want zon uitdaging neem ik graag aan. Aangezien ik wel eens een foto van deze Volvo had gezien, wist ik waar het over ging.

Onderstaande foto laat duidelijk zien, om welke kappen het gaat:
Afbeelding

Daarom de spullen bijéén gepakt en richting het hoge noorden afgereisd. Na een rit van dik 2 uur aangekomen en eerst maar eens even rondegekeken daar. Staat mooi speelgoed daar. :lol

Ondertussen was Geoff al bezig om de kraan schoon te spuiten. Hiervan geen foto's.

Hierna de kraan maar binnengezet.
Afbeelding

Op de volgende foto zie je goed het kleurverschil tussen de kappen en de cabine.
Afbeelding

Hierna de kappen eerst maar eens gekleid. Laten we het erop houden, dat het wel eens nodig was. :lol
Afbeelding

Afbeelding

Hierna maar eens een paar foto's gemaakt van de ''schade'' :? :? :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna maar eens aan een testspot begonnen.
Afbeelding

En daar kwam een aparte combi uit: Mezzo op oranje op de rotary en daarna Lime Prime op zwart op de DAP. Hou wel in gedachte dat je hier een iets ander resultaat gewenst was, als op een auto. Hier moest de kleur terugkomen met glans, niet iedere swirl moest eruit.

Tijdens het werk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder geen foto's gemaakt, tijdens het werk.

Plan van aanpak was uiteindelijk het volgende:

Megs consuklei met Last Touch
Monello Mezzo op Oranje pad op de Rotary
Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad op de DAP 500
Wolfgang Fusion
Spiegelkappen, handgrepen van de kappen en de spatborden met Poorboy's Trim Restorer
Glas en spiegels met Megs NXT glass cleaner
Kunststof in de cabine gevoed met Poorboy's Natural Look

Terwijl ik bezig was, kreeg de kraan ook nog even een technische beurt. Nieuwe olie, nieuwe filters enz enz.
Een vulring moest vervangen worden. Restant van de oude.
Afbeelding

Tussendoor had Geoffrey ook nog het plan gehad om een Parrot systeem in te bouwen.

Nadat ik een paar keer richting de cabine had gekeken, maar eens met een grijns gevraagd of het lukte.
Het antwoord:

Sh*t f*ck :bek :boo :-muur :-muur :-muur NEE!!!

:lol :lol :lol :lol :lol

Gekleurd water in de padwasher.
Afbeelding

Spatborden met Trim Restorer.
Afbeelding

Uiteindelijk na een dag werk de kraan naar buiten gereden, richting de zon.
Afbeelding

Afbeelding

De gebruikte produkten excl de machine's, pads en doeken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geoffrey legde zelf ook het één en ander vast.
Afbeelding

Afbeelding

Een flinke zooi foto's van het resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook werden een aantal kleine beschadigingen aan de arm geplamuurd en gespoten. Resultaat daarvan.
Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk klaar gezet voor een nieuwe werkdag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het een uitdaging, die me 200 % is meegevallen. Iedereen tevreden, dus wat wil je nog meer. Op een Parrot systeem na dan. :lol

En na een flinke terugrit ( totaal die dag 402,5 km gereden ) alles weer uitgepakt.

Aan de heren daar: bedankt voor het eten en het drinken. :app

Ik heb deze klus in ieder geval met veel plezier gedaan.

Bedankt voor het lezen.

Groet, Peter

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 17:39
door Stigter
MM.. ik denk dat ik mij ook eens zo'n telefoontje ga wagen..

Ziet er strak uit!

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 18:03
door Joran
Die ziet er weer mooi uit :bew

Zonde om er mee te gaan werken :mrgreen:

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 18:42
door Arjan

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 18:46
door Stigter
Daar is die toch voor bedoeld? En er zal echt wel een splitpen in gaan

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 18:47
door Peter Jansen
Dat was tijdens het aankoppellen. Er zit natuurlijk nog een splitpen in. Alleen nog niet aanwezig tijdens de foto.

Groet, Peter

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 18:55
door dwoertink
Ziet er goed uit, maar waar is dat kleien eigenlijk voor dan?

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 19:00
door Peter Jansen
Om alle vervuiling van de lak te verwijderen. En dan specifiek, de vervuiling die zo vast zit dat zelfs een hogedrukreiniger het niet weg kan krijgen.

Groet, Peter

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 19:48
door GP Hoving
Mooie verslag peter :bew Was zeker een leuk dagje.

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 19:54
door Stigter
Hebben jullie nog de lekkere pizzeria met de goede bedienster aangedaan? Of was het juist andersom?

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 20:28
door Peter Jansen
Nee, patat voor de afwisselling.

Groet, Peter

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 20:47
door Sjors
Het kan natuurlijk niet altijd feest zijn Peter! Maar patatje op zijn tijd is ook lekker!

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 21:13
door hermenj
Zo ziet die kraan er weer helemaal goed uit. Ook mooi dat je werkgever het goed vind.

Op de Volvo van stage kwam er een pin over de trekhaak heen, dat lijkt me iets beter als een splitpen om eerlijk te zijn. Of doe je er nog een plaatje tussen?

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 21:25
door Arjan
Maar dan nog. Een plaatje en splitpen... Als je een beetje fanatiek over een drempel gaat dan lig die er naast.

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 21:26
door hermenj
Ja dat is wel zo, maar iig ietsie beter als een spiltpen. Aan de andere kant, als je zoals Geoff een dieseltank voor op hebt, dan zal die kar ook niet heel snel gaan wippen.

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 21:35
door GP Hoving
Ik druk er gewoon een splitpen door, gebeurd helemaal niks mee ! Rijden 5 kranen, al jaren zo op deze manier en is nog nooit fout gegaan. Zwaarste deel rust ook op de dissel, en niet achterop de kar. Dus zogouw wupt de kar niet. Zit ook niet zo'n klein standaard splitpennetje door hoor. maar wel een iets dikkere.

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: ma 19 jul, 2010 11:25
door Niels
Klasse foto's en werk Peter! :D

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: ma 19 jul, 2010 20:53
door RichardB
Ziet er strak uit!

Ik zou amper met die kraan meer durven werken :P

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: ma 19 jul, 2010 21:13
door GP Hoving
Hij zit ondertussen al weer mooi onder het stof :-muur Uiteindelijk is het een machine voor het werk. Als je hem netjes en schoon wilt houden moet je hem in een glazen kast zetten en er alleen maar naar kijken. De kraan staat 364 dagen per jaar buiten. Dus dat hij weer dof wordt ontkom je uiteindelijk niet aan.

Re: Peter vs Volvo EW 140 B

Geplaatst: di 20 jul, 2010 23:40
door Peter Jansen
Kreeg vandaag onderstaande foto via de mail.

Afbeelding

Groet, Peter