Mijn grondverzet foto's

Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 05 nov, 2010 20:42

Afbeelding


Vandaag even een snipperdag genomen om samen met een kamaraad af te rijzen naar Duiven, Daar was een opendag van Pon, De Caterpillar dealer in Nederland. Mooie machines gezien, op mooie machines gedraait en leuke teut gehad. Geslaagde dag, ondanks het dramatische weer !

972 H

Afbeelding
Afbeelding

938 H High Lift uitvoering

Afbeelding

Nieuwe 323D met GPS voor Fuhler

Afbeelding
Afbeelding

Oude, en nieuwe 928, ook voor Fuhler

Afbeelding
Afbeelding

M315, 316 en 318D

Afbeelding
Afbeelding


319D met de nieuwe cabine, erg veel glas, dus veel zicht !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Prachtige M 316 D van Peter Dekker. Machine draaide erg fijn !

Afbeelding


M 313 D demo machine van Pon zelf.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Stigter » vr 05 nov, 2010 21:00

Geoffrey schreef:Nieuwe 323D met GPS voor Fuhler

Waar is dat goed voor Geoffrey? Anti-diefstal? Of stel ik een hele domme vraag?

Wel een leuk dagje lijkt mij!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 05 nov, 2010 21:17

Dat is helemaal geen domme vraag Arie ! Helemaal niet als je niet in de grondverzet wereld zit ! GPS wordt inderdaad ook gebruikt voor antidiefstal, het "track & trace" systeem. maar ook voor andere doeleinden, zoals ik hier bedoel:

GPS wordt gebruikt voor/tijdens graven. tot op heden wordt veel met een lazer systeem gewerkt. GPS is weer een stap verder. De kraan is voorzien van sensoren, op de bak, lepelsteel, giek, draaikrans en onderwagen, Zo kan via sataliet bepaald worden waar de kraan, en dus waar de bak is. Afhankelijk van het systeem wat je hebt kan dit tot de milimeter bepaald worden.

Met dit systeem heb jij een extra computer in de kraan, voor de GPS. hier komt ook een beeldscherm bij. In deze computer kun je met een UBS stick een tekening uploaden van een te maken werk. Vervolgens kun jij op het beeldscherm wat je in de kraan hebt zien waar de bak is op de tekening. Als jij de lijn ( met een ingestelde tolleratie van bijv. 3cm ) hebt gegraven zoals op de digitale tekening staat kleurt dit stuk groen op de tekening op het beeldscherm, waar de rest rood blijft, dit moet dus nog. Op deze manier kun je heel exact graven, zonder grondwerker, of maatvoering in het echte werk zelf. Denk hierbij bijv aan vijver partijen, taluuds, stukken afvlakken, maar ook zeker aan bouwputten graven, of bagger werkzaamheden onder water. Ook kun je sensoren toe voegen aan je kantelbak waardoor deze ook wordt mee genomen op de digitale tekening voor het graven van vijers of het maken van taluuds. De technieken zijn op het moment nog niet zo ver dat er ook een rotortilt gebruikt kan worden in combiantie met GPS, dit is nog te complex.

Op dit moment is dit GPS syteem verschrikkelijk duur, Als je veel in aanleg werkt zit is dit wel de oplossing ! Maar je gaat het steeds meer en meer zien in de grondverzet wereld !
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Stigter » vr 05 nov, 2010 21:53

Zit inderdaad niet meer in het aannemerswereldje, maar wordt het dan niet heel erg als een soort van computerspelletje? Joystickie, beeldschermpje waar je bent? Kan de GPS ook diepte bepalen?
Kan mij voorstellen dat je voor een waterpartij geen pikketpalen meer hoeft uit te zetten, maar lijkt mij dat het met de gps wel erg lastig wordt om te zien of je 2 meter of 2,5 meter onder het maaiveld zit.

Nu moet ik eerlijk zeggen, het hele GPS gebeuren ken ik alleen van mijn navigatiesysteem en wellicht dat mijn verhaaltje hierboven nergens op slaat, maar ik zou dolgraag hier een soort van demo zien.

Over de kosten, wat is belachelijk duur? Een grondwerker zal ongeveer bruto een Euro 30.000 kosten per jaar verdienen, de totale loonsom van die beste grondwerker is voor de aannemer al gauw het dubbele.. Lijkt mij een kwestie van tijd alvorens het terug verdient is.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Peter Jansen » vr 05 nov, 2010 23:52

Zeg knikeend. Je komt naar een opendag op 10 minuten van hier en je meld dat niet van te voren ??

Lekker verhaal weer :mrgreen:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » za 06 nov, 2010 11:34

Stigter schreef:Zit inderdaad niet meer in het aannemerswereldje, maar wordt het dan niet heel erg als een soort van computerspelletje? Joystickie, beeldschermpje waar je bent? Kan de GPS ook diepte bepalen?
Kan mij voorstellen dat je voor een waterpartij geen pikketpalen meer hoeft uit te zetten, maar lijkt mij dat het met de gps wel erg lastig wordt om te zien of je 2 meter of 2,5 meter onder het maaiveld zit.

Nu moet ik eerlijk zeggen, het hele GPS gebeuren ken ik alleen van mijn navigatiesysteem en wellicht dat mijn verhaaltje hierboven nergens op slaat, maar ik zou dolgraag hier een soort van demo zien.

Over de kosten, wat is belachelijk duur? Een grondwerker zal ongeveer bruto een Euro 30.000 kosten per jaar verdienen, de totale loonsom van die beste grondwerker is voor de aannemer al gauw het dubbele.. Lijkt mij een kwestie van tijd alvorens het terug verdient is.


GPS is een 3D systeem, Dus hij kan zowel de X,Y als Z as bepalen, lengte/bredte/diepte. Dus een vijverpartij met bochten en verschillende taluudverhoudingen kunnen allemaal met dit stysteem getekend, en gemaakt worden.

Dit wordt absoluut geen computer spelletje, het komt misschien zo over door mijn beknopte uitleg hiervan. Ondanks dit systeem heb je nog steeds een vakbekwame machinist nodig, want alle handelingen moet je zelf uitvoeren, Het is niet zo dat de kraan de bewegingen voor je maakt ! Het is een hulp zodat jij niet uit de kraan hoeft en je taluudverhouding op te meten, of de dieptes te meten met de lazer, Ook neem je de factor van mensenlijke fout een heel stuk weg. De uitzetter kan een fout maken, de machinist kan een bepaald aantal piketten over het hoofd zien. Door de tekening rechtstreeks op een beeldscherm te hebben en te kunnen zien waar je bak is in het te maken werk kun jij een stuk sneller werken als dat je continu de tekening er bij moet pakken, of uit de kraan moet om te bekijken waar je bent, en waar je heen moet.

Over de kosten, een GPS systeem, een GPS systeem wat tot de milimeter noukeurig kan werken kost zo'n € 50, 60.000. Als een grondwerker bruto 30.000 / jaar verdiend dan stapt ik vandaag nog van de kraan af en wordt ik grondwerker !! Vergeet niet dat je nog steeds een grondwerker nodig hebt voor het voorsteken voor kabels en leidingen ! Dit kun je wel in de tekening zetten, maar de exacte loktie blijft giswerk, omdat de nutsbedrijfen zelf ook niet 100% in kaart hebben waar wat nou precies loopt.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » za 06 nov, 2010 11:36

Dat weet ik toch ook niet Peter :lol:
Gebruikersavatar
mike_v
Forumlid
Forumlid
Belgium
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
Voornaam: Mike
Locatie: Overpelt
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor mike_v » za 06 nov, 2010 13:05

GP Hoving schreef:... kost zo'n € 50, 60.000. ...

Das ook nie niks! :o
Vriendelijke Groeten

Mike.



Afbeelding
AgroFotografie.be
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Frederik » za 06 nov, 2010 15:38

Als je dan een grondwerker uit kan sparen, is dat niet zo'n hele grote investering. Moet je dus wel veel in de aannemingswereld zitten

Edit: lees net dat je een grondwerker niet helemaal uit kan sparen :lol: Maar als je sneller kan werken, en de grondwerker kun je wel voor een gedeelte uitsparen valt het wel mee toch?
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » za 06 nov, 2010 16:09

Als je in de aanleg van bijv een natuur gebied, of het graven van een vijverpartij zit dan heb je zoiezo geen grondwerker nodig, als hier kabels en leidingen liepen kon je er immers ook geen vijver maken ;)

In de verhuur sector ( waar mijn werkgever in zit ) is er op dit moment nog geen vraag naar. Als je een aannemer hebt, die zelf grote klussen aan neemt ( zoals Fuhler ) dan is dit een heel handig middel ! Het lijkt mij zelf erg mooi om hier mee te (kunnen) werken op zo'n rupskraan als Fuhler hier gekocht heeft, een kantelbak met sensoren er op en dan mooi in een natuurgebied gaan herinrichten, prachtig toch :D
Gebruikersavatar
Joran
Moderator
Moderator
Netherlands
Berichten: 1543
Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 17:40
Voornaam: Joran
Skype: joran.kok@hotmail.com
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Joran » za 06 nov, 2010 20:33

Prachtige kraantjes. Vooral die laatste 2 :)
mvg, Joran

Deutz Fahr!
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Frederik » ma 08 nov, 2010 20:31

Trouwens nog een andere vraag, hebben hier laatst een riool-leiding geraakt met beschoeiing plaatsen, en vorig jaar hebben ze hier een km achter het huis een elektriciteitskabel geraakt. Hoe zeker kun je zijn van een klic-melding?
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » ma 08 nov, 2010 20:52

Het verhaal heeft 2 kanten, Een Klic melding is verplicht. punt. als je het niet hebt tijdens graafwerkzaamheden dan je krijgt controle dan riskeer je een boete van €4.000 euro. Aan de andere kant staat onder elke Klic melding dat er geen rechten kunnen worden verboden aan de verleende tekening, Dus met ander woorden, mocht een kabel een meter, of een halve meter over links, of over rechts liggen, je trekt hem kapot, en zegt daarna o jou beurt, maar hier ligt hij niet volgens de tekening, dan draai je als bedrijf als nog op voor de schade omdat aan de tekening geen rechten worden verboden.

Als je in een gebied zit waar veel kabels en leidingen liggen dan graaf ik het liefst een paar proef sleuven om in beeld te krijgen waar, welke kabel op welke diepte ligt. Zo heb je alles altijd perfect in beeld. Je bent even een uurtje langer bezig, maar dat uurtje weegt niet op tegen de kosten van het kapot trekken van een kabel.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Stigter » ma 08 nov, 2010 20:53

Niet, daarom altijd voorsteken..
de klicmelding geeft vooral een beetje de richting aan, durf niet met zekerheid te zeggen of daar ook het riool in getekend op staat.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
nobra
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 17 mar, 2010 08:15
Voornaam: Luuk

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor nobra » ma 08 nov, 2010 22:09

Die disclaimer (geen rechten aan verbonden) pleit de leidingbeheerders echt niet vrij hoor! Als de afwijking op de tekening te groot is draait het nutsbedrijf vaak voor de schade op. Overigens moet je er wel aan denken om ook de huisaansluitingen aan te vragen. Dat zijn weer andere tekeningen. Overigens zijn wij als bedrijf verzekerd voor schade aan kabels en leidingen. Dat betekend net zo goed dat je zorgvuldig moet zijn (melding doen, voorgraven, etc), maar het beperkt de bedrijfsschade in ieder geval.

Riolering staat er ook op. Alleen leidingen van defensie (brandstoftransportleidingen) zul je er niet altijd op terug zien.

Het is trouwens ook zo dat jebij het voorgraven nog steeds niet alles perfect in beeld hebt hoe de leidingen exact liggen. Op sommige plaatsen liggen namelijk lussen in de grond (extra meters kabels voor het geval dat....). Pas nog meegemaakt dat gasleidingen rondom een bomen rij waren gelegd (hoe verzin je het!). Niet zo leuk dat sissen ineens!

Deze discussie loopt trouwens al heel lang, omdat het tegenwoordig een enorme chaos is onder de grond en iedereen maar wat doet (deze week gooit KPN het open en volgende week de waterleidingmaatschappij). Daarom wil men (weer) een nieuwe wet maken (ruimtelijke ordening, maar dan ondergronds)
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Frederik » ma 08 nov, 2010 22:54

Ja, daarom juist ook. Boer heeft toen het halve dorp qua uitwerpselen op z'n erf, en in z'n bouwput gehad. En de leiding was verder nergens op geen kaart te zien. Verder was hier laatst dus ook al zo'n beschoeiingspaal door een leiding heen geboord, die volgens de papieren een halve meter verderop lag.

An sich allemaal wel leuk, die kaarten, maar het blijft volgens mij een onzekere factor wat er onder de grond ligt. En van wat ik heb gezien deel ik dus de ervaringen met nobra. Vraag me alleen af hoe ze zo'n nieuwe wet dan vorm willen gaan geven, immers, de nieuwe leidingen worden vaak wel goed gedocumenteerd lijkt me? Vooral de oudere leidingen lijken me een probleem
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 09 nov, 2010 19:04

Vandaagt bij Ballast Nedam geweest, puinverharding opruimen, eerst 600m3 op dumpers geladen, daarna de rest in rillen gezeten zodat die later opgeladen kunnen worden.

Afbeelding


Daarna in Beerta nog wat klusjes werk gedaan voor Beens, o.a. containers met afvalhout laden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Tom H » di 09 nov, 2010 19:25

Ik ben ook bij PON geweest mijn buurjongen werkt daar en een andere jonge hier uit het dorp. Wij waren daar rond een uur of 2 denk ik. Toen waren er van allerlei blagen op die minikraantjes aan het draaien met kogels in een buisje mikken enz. Toen vertelde Frank dat bij de vestiging in Almere bij de opendag een jongetje van een jaar of 6 á 7 met z'n ding op de kant was gegaan in de zandbak vandaar dat ze nu op de stenen stonden.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 09 nov, 2010 19:41

Dat verhaal heb ik ook gehoord ja ! Maar het is ook geen wonder, Ik zie wel vaker bij opendagen, daar kom ik nog wel regelmatig van grondverzet machines, dat papa met kinderen naar de opendag is, er staan een paar demo machines en kinderen kunnen gewoon op een minikraantje stappen, en dat gaat er soms heel lomp aan toe, staat ook dood leuk iemand van de dealer zelf bij en er wordt helemaal niks van gezegt, Heb met eigen ogen al eens gezien hoe een knuppel van 10 een sootergrijper naar de kloten hielp die aan een minikraantje zat. Waar zijn we toch mee bezig vraag ik me af, op de werkvloer is het allemaal veiligheid voor, en veiligheid na, maar op zo'n dag kan alles..
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Tom H » di 09 nov, 2010 19:49

Ja Geoff ik ken het probleem. Wij hebben ook net alle arbo voor elkaar een alle certificaten voor het bronboren. Ook heel wat gedoe. En op z'n dag staat er alleen een hekje om de mini dingen er verder nergens. Al stond er op een gegeven moment wel een vertegenwoordiger bij maar die kon ook niks uit richten als er wat verkeerd gaat..... Mensen zijn tegenwoordig zo makkelijk het is toch maar van een ander denken ze vaak. Wij hebben een stichting als klant we hebben hun bijna een jaar geleden een andere trekker verkocht maar als je ziet wat ze daar al weer aan kapot hebben het is niet normaal...... Het zelfde als met die auto's daar ook heel veel onkosten door lomp gedoe. ach ja het is toch van een ander?
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor CornelisJ90 » di 09 nov, 2010 22:16

nobra schreef:Die disclaimer (geen rechten aan verbonden) pleit de leidingbeheerders echt niet vrij hoor! Als de afwijking op de tekening te groot is draait het nutsbedrijf vaak voor de schade op. Overigens moet je er wel aan denken om ook de huisaansluitingen aan te vragen. Dat zijn weer andere tekeningen. Overigens zijn wij als bedrijf verzekerd voor schade aan kabels en leidingen. Dat betekend net zo goed dat je zorgvuldig moet zijn (melding doen, voorgraven, etc), maar het beperkt de bedrijfsschade in ieder geval.


Je bent inderdaad verzekerd, maar als jij per poppetje meer als een X aantal keer een kabel of leiding kapot maakt, dan word de verzekering dat ook goed zat hoor...

Het is trouwens ook zo dat je bij het voorgraven nog steeds niet alles perfect in beeld hebt hoe de leidingen exact liggen. Op sommige plaatsen liggen namelijk lussen in de grond (extra meters kabels voor het geval dat....). Pas nog meegemaakt dat gasleidingen rondom een bomen rij waren gelegd (hoe verzin je het!). Niet zo leuk dat sissen ineens!

Deze discussie loopt trouwens al heel lang, omdat het tegenwoordig een enorme chaos is onder de grond en iedereen maar wat doet (deze week gooit KPN het open en volgende week de waterleidingmaatschappij). Daarom wil men (weer) een nieuwe wet maken (ruimtelijke ordening, maar dan ondergronds)


Wat denk je van Cai tussen de wortels, precies een lus zoals jij zegt, alleen dan niet horizontaal maar verticaal... Persleidingen op plaatsen waar niemand ooit een tekening van heeft gemaakt ;) PVC wat word afgedopt met een tegel, omdat die toevallig in de weg lag met het graven van de OV'er ;) Nee, die K&L mannen zijn niet van het nauwkeurige werken :bew 1 ding scheeld, met dat online Klic aanvragen heb je vaak wel in 1 keer een overzicht van waar wat ongeveer ligt :)
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » wo 10 nov, 2010 19:03

Vanmorgen een paar auto's zand geladen. Foto's even genomen op het depot

Afbeelding


Op de achergrond de nieuw gebouwde gaslokatie door Ballast Nedam

Afbeelding


Beetje oefenen met taluudjes maken tijdens het wachten,

Afbeelding


Een taluudje van onder naar boven trekken, dat je er dus haaks op staat is niet zo'n probleem, maar doe het maar eens dat je er in de lengte richting op staat en je het met je kantelbak moet doen. Dat is toch vrij pittig en dat heb ik nog lang niet onder knie :lol:

Afbeelding

Nog ééntje dan 8-)

Afbeelding
hermenj
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 830
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
Voornaam: Hermen
Skype: hermen1140@hotmail.com
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor hermenj » wo 10 nov, 2010 19:47

ze zeggen ook '' oefening baart kunst'' hé. en dat gaat vast wel goed komen :D mooie foto's weer.
Groet,
Hermen J

Vake buj te bange, mangs te dapper :D
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 11 nov, 2010 18:21

Druk met dumpers laden vandaag

Afbeelding


Ook heb ik een nieuw camera systeem gemonteerd laatst, rechts onderin een hoekje van m'n ballast te zien. komt de veiligheid weer ten goede !

Afbeelding
Gebruikersavatar
valtrajohnie-t202
V.I.P.
V.I.P.
Netherlands
Berichten: 1196
Lid geworden op: do 18 jun, 2009 16:34
Voornaam: Arno

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor valtrajohnie-t202 » do 11 nov, 2010 18:41

Zo een paar grote dumpers heb je daar zeg haha
mvg Arno
mvg Arno
Nothing runs like a deere" - being chased by a VALTRA

Afbeelding

Terug naar “Grond-, water- en wegenbouw”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten