Major-mesttanks in Nederland te koop

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Anne-Jeen
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Voornaam: Anne-Jeen
Contacteer:

Berichtdoor Anne-Jeen » ma 29 mar, 2010 12:46

Het Ierse Major Equipment gaat naast de weidebloters en kleine kippers ook mesttanks in Nederland verkopen. Eerder kon dat niet, omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren

De inhouden varieren van 7,5 tot 12,5 kuub. De tank is te krijgen met een enkele snelverkeer-as met hydraulische remmen en een mechanische handrem. Een tandemas is niet leverbaar. Standaard bandenmaat is 30,5xR32 van 80 centimeter breed.
Er is keuze uit een BP vacuüm- of centrifugaalpomp, of een combinatie ervan. Daardoor is hij ook voor sleepslangsystemen geschikt. De dissel is standaard geveerd met rubber blokken en wordt tevens gebruikt als uitlaatdemper. Alle verdere opties als zuigarm en hydraulische steunpoot zijn leverbaar. Major-bemesters om in de drie- of vierpuntshef te hangen zijn er nog niet. Een 7,5 kuubs tank is afhankelijk van uitvoering te krijgen vanaf €18.000.

Afbeelding

Bron: Boerderij

Mvg,

Anne-Jeen

Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Voornaam: Sjoerd

Re: Major-mesttanks in Nederland te koop

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » ma 29 mar, 2010 19:10

AJ-Fendt schreef:Het Ierse Major Equipment gaat naast de weidebloters en kleine kippers ook mesttanks in Nederland verkopen. Eerder kon dat niet, omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren
???

Type nummering zal wel een afgeleide zijn van de inhoud? (voor de slimpies: in gallons)
mvg
Sjoerd Spiekker

As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"

Huard "Champion de labour"
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Willem

Re: Major-mesttanks in Nederland te koop

Berichtdoor Willem » di 30 mar, 2010 08:38

omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren

Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Dat ze in Nederland bijna allemaal een gegalvaniseerde tank willen lijkt me wel duidelijk, het was wel een optie volgens mij. Daar tegenover, een gelakte tank is natuurlijk wel goedkoper verwacht ik.
Groet Willem

Afbeelding

Terug naar “Laatste nieuws”