Major-mesttanks in Nederland te koop
Het Ierse Major Equipment gaat naast de weidebloters en kleine kippers ook mesttanks in Nederland verkopen. Eerder kon dat niet, omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren
De inhouden varieren van 7,5 tot 12,5 kuub. De tank is te krijgen met een enkele snelverkeer-as met hydraulische remmen en een mechanische handrem. Een tandemas is niet leverbaar. Standaard bandenmaat is 30,5xR32 van 80 centimeter breed.
Er is keuze uit een BP vacuüm- of centrifugaalpomp, of een combinatie ervan. Daardoor is hij ook voor sleepslangsystemen geschikt. De dissel is standaard geveerd met rubber blokken en wordt tevens gebruikt als uitlaatdemper. Alle verdere opties als zuigarm en hydraulische steunpoot zijn leverbaar. Major-bemesters om in de drie- of vierpuntshef te hangen zijn er nog niet. Een 7,5 kuubs tank is afhankelijk van uitvoering te krijgen vanaf €18.000.
Bron: Boerderij
Major-mesttanks in Nederland te koop
- Anne-Jeen
- Junior forumlid
- Voornaam: Anne-Jeen
- Contacteer:
- Spiekker; S.J.B.
- Senior forumlid
- Voornaam: Sjoerd
Re: Major-mesttanks in Nederland te koop
???AJ-Fendt schreef:Het Ierse Major Equipment gaat naast de weidebloters en kleine kippers ook mesttanks in Nederland verkopen. Eerder kon dat niet, omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren
Type nummering zal wel een afgeleide zijn van de inhoud? (voor de slimpies: in gallons)
mvg
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Huard "Champion de labour"
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Huard "Champion de labour"
Re: Major-mesttanks in Nederland te koop
omdat de tanks niet gegalvaniseerd waren
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Dat ze in Nederland bijna allemaal een gegalvaniseerde tank willen lijkt me wel duidelijk, het was wel een optie volgens mij. Daar tegenover, een gelakte tank is natuurlijk wel goedkoper verwacht ik.
Groet Willem