Nieuwe trekkers van Ursus
Van een Trekker-lezer kregen we de tip dat Ursus zijn trekkers heeft vernieuwd. De nieuwe modellen zijn goed te herkennen door de opvallende veranderingen aan cabine aan motorkap
Het kleinste model, de 3702, heeft een driecilinder Perkins motor met 39 kW/50 pk. Het zwaarste model, de 1674 Forte, heeft eveneens een Perkins. Maar in dit geval is het een zescilinder die goed is voor 117 kW/ 159 pk. Alle motoren voldoen aan de Stage IIIA emissienormen. Op transmissiegebied blijft eenvoud troef bij de Poolse fabrikant. De kleinste trekkers hebben een 8V/2A transmissie, de groten een 16V/8A. Optioneel kunnen de trekkers worden voorzien van Zuidberg fronthef en –aftakas. Wanneer de trekkers naar Nederland komen is nog niet bekend en ook over prijzen valt op dit moment nog niets te melden.
Bron: Boerderij
Nieuwe trekkers van Ursus
- Anne-Jeen
- Junior forumlid
- Voornaam: Anne-Jeen
- Contacteer:
- Stigter
- Beheerder
- Voornaam: Arie
- Contacteer:
Re: Nieuwe trekkers van Ursus
Kijk, dat is pas nieuws! Ben benieuwd wanneer deze getest wordt en wat de resultaten zijn! Voor als nog kan ik niet zeggen dat ik het uiterlijk mooi vind, maar uiterlijk is ook niet echt belangrijk.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
-
- Forumlid
- Voornaam: Ron
Wat de grootste trekker betreft, zij die Ursus kochten zullen dat vast weer doen. De groter trekkermerken zullen echt niet wakker liggen van deze nieuwe concurent. Ik heb net even hun internet-site bekeken om te kijken wat voor trekker het is. Toen ik zag, op zeer spaarzame foto's genomen op een drukke beurs, dat de trekhaakconstructies dezelfde zijn die 25 jaar geleden van de fabriek afrolden, was m'n goede hoop eigenlijk alweer een beetje gevlogen
Groetjes
Groetjes
of te wel, oude techniek in een nieuw "modern" jasje?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....
-
- Forumlid
- Voornaam: Ron
Nou ja nou ja, moeilijk te zeggen, die nieuwe trekkers heb ik nog niet precies vergeleken met z'n voorgangers.
- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
Model doet me denken aan de zetor forterra Gen I serie...
En weet eigenlijk niet wat ik van deze Ursus moet vinden...
En weet eigenlijk niet wat ik van deze Ursus moet vinden...