Afgeslankt Louis Nagel verruilt Nijmegen voor Andelst

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Afgeslankt Louis Nagel verruilt Nijmegen voor Andelst

Berichtdoor Sjors » ma 16 apr, 2012 17:36

Afbeelding
Ruim dertig jaar was Louis Nagel in Nijmegen gevestigd. Maar de distributeur van onder meer tractormerken Landini en McCormick en gps-systemen Ag Leader-AutoFarm, is verhuisd naar het Betuwse Andelst.

De locatie aan de Vlotkampweg/Westkanaaldijk in Nijmegen was te groot geworden. "Te weinig koetjes in een te grote stal", zegt directeur Geert Jaspers. Het bedrijf is vorig jaar in zwaar weer gekomen. Na 54 jaar raakte Louis Nagel op 1 maart het importeurschap kwijt voor de Nederlandse markt van John Deere landbouw-, tuin-, park- en golfmachines. Het raakte de onderneming in het hart. Tientallen banen gingen verloren.

Bij het bedrijf werkten vorig jaar nog 42 mensen. Na twee reorganisaties zijn er dat nu nog 14 (12 fte's). "We hebben een basis gelegd om verder te gaan. We waren de grootste in Nederland, nu moeten we vooraan beginnen. In de landbouw is ruimte genoeg om succesvol te zijn", aldus Jaspers. De nieuwe eigenaar van de loodsen en kantoren van Louis Nagel op Westkanaaldijk, inclusief het enorme terrein (totaal 3,5 hectare) , is HSF Logistics. Het enorme grasveld is nu parkeerterrein.

bron


Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Afgeslankt Louis Nagel verruilt Nijmegen voor Andelst

Berichtdoor Stigter » wo 18 apr, 2012 07:42

Ik vraag mij nog steeds af, waarom raakte ze het importeurschap kwijt? In ieder geval zijn ze drastisch aan het reorganiseren!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Christ
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:25
Voornaam: CM

Re: Afgeslankt Louis Nagel verruilt Nijmegen voor Andelst

Berichtdoor Christ » wo 18 apr, 2012 09:08

Ze hebben zelf besloten te stoppen.
Of, John Deere heeft het afgestoten vanwege hun nieuwe concept.
Dan zou echter Cofabel (BE) ook gestopt moeten zijn maar naar mijn weten is dat ook niet.
Dit is in ieder geval de domste zet ooit, John Deere is en blijft een veel groter en winstgevender merk dan de merken die ze nu vertegenwoordigen.
Opzich is het huidige systeem wel beter voor de klanten. Je hebt immers veel sneller een tractor en de dealers weten waar ze over praten..
Het nadeel is dat de grote dealers (die gekozen zijn voor dealerschappen zoals Geert jan de kok en Vervaet) minimaal 150 tractoren per jaar moeten kopen bij John Deere.
De kleinere dealers hebben weliswaar minder winst op een tractor, maar hoeven geen voorraad te kopen!

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 262 gasten