Pagina 1 van 1

Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: wo 12 sep, 2012 17:17
door Sjors
Afbeelding
Fabrikant Valtra komt aan de onderzijde van haar middenklasse N-serie met de N93 en de N103. De trekkers zijn voorzien van een driecilinder motor en hebben resp. 73 kW (97 pk) en 82 kW (111 pk).

De 3,3-liter driecilinder is van Agco-Sisu en voldoet zonder AdBlue aan de Tier 3B-eisen. Door het relatief korte blok kan de motorkap aan de voorzijde aflopen: dat geeft een goed zicht vanuit de cabine op frontwerktuigen. De trekkers hebben standaard een 24+24-bak met een 3-traps powershift. Voor de N103 is er als optie een 5-traps powershift leverbaar; die geeft samen met vier groepen en de belast schakelbare voor-/achteruit een 20+20. Een kruipbak is een optie evenals een 90 l/min-oliepomp voor de N103. Standaard is een oliepomp met 73 liter/min; ook drie toeren (540 E, 540 en 1000) op de aftakas zijn standaard. De hefkracht bedraagt 5.300 daN (5.400 kg). De trekker zelf weegt 4.700 kg. Als draaicirkel geeft Valtra 9,0 m op. De standaard achterband oogt met een velgdiameter van 34 inch naar huidige maatstaven vrij bescheiden.

bron

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: wo 12 sep, 2012 18:58
door ih power
WTF?! 110 pk uit een 3 cilinder? moet niet gekker worden zeg maar hoe zit het met je koppel? (trekkracht en dergelijke)

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: wo 12 sep, 2012 19:12
door deutzdebest
ih power schreef:WTF?! 110 pk uit een 3 cilinder? moet niet gekker worden zeg maar hoe zit het met je koppel? (trekkracht en dergelijke)

je haalt me de woorden uit de mond :mrgreen:

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: wo 12 sep, 2012 19:57
door Jaco
en hoe kan dat dat 1ton meer kan tillen dan dat weegt?

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: wo 12 sep, 2012 20:14
door Niels
Vanwege de lengte ;)

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: do 13 sep, 2012 17:13
door dwoertink
deutzdebest schreef:
ih power schreef:WTF?! 110 pk uit een 3 cilinder? moet niet gekker worden zeg maar hoe zit het met je koppel? (trekkracht en dergelijke)

je haalt me de woorden uit de mond :mrgreen:


Fendt heeft met de 212 Vario ook een 3 cilinder met 120 pk, dus wat dat betreft is het niet nieuw.

Verder wel een leuk trekkertje en zal vast wel goed zicht naar voren hebben.

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: do 13 sep, 2012 17:15
door Freek
Dat motorblok is toch de zelfde,als die uit de Fendt 211 vario?
Gr. Freek.............

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: do 13 sep, 2012 17:32
door Niels
Kan maar zo, ligt haast zelfde blok in alleen Fendt tier III en deze IIIB

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: do 13 sep, 2012 22:22
door valtrajohnie-t202
Die motorblokken die tegenwoordig in de fendt verwerkt worden komen ja motorfabriek van valtra (SiSu Power)

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: do 13 sep, 2012 22:32
door Joran
Brrrr, ik krijg pijn in me ogen als ik naar die kleine bandjes kijk :mrgreen:

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: za 15 sep, 2012 21:01
door ih power
Skelterwieletjes... :mrgreen:

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: za 15 sep, 2012 21:05
door valtrajohnie-t202
Wat is er nou weer mis met de bandjes dan?

Re: Valtra’s kleine N met driecilinder

Geplaatst: za 15 sep, 2012 23:54
door Spiekker; S.J.B.
dwoertink schreef:
deutzdebest schreef:
ih power schreef:WTF?! 110 pk uit een 3 cilinder? moet niet gekker worden zeg maar hoe zit het met je koppel? (trekkracht en dergelijke)

je haalt me de woorden uit de mond :mrgreen:


Fendt heeft met de 212 Vario ook een 3 cilinder met 120 pk, dus wat dat betreft is het niet nieuw.

Verder wel een leuk trekkertje en zal vast wel goed zicht naar voren hebben.

Ik hoop, dat Fendt de 212 niet uitrust met het 33AWI blokje, dat is hetzelfde blok als de N93 en 103. Wordt denk ik te gek. Denk dat het huidige topmodel uit de 200 Varioserie (211Vario) het uiterste is. Beter is het, om de eventuele 21w en 213 uit te rusten met een 44AWI, zoals de N113 en 123 m ook hebben ;)

Arno, de ASP's in de Fendts zijn vooralsnog enkel te vinden in de 200-serie. Denk niet dat de nieuwe 500 ook een SISU krijgt.