Pagina 1 van 1

Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: do 12 sep, 2013 12:26
door Stigter
Afbeelding

Trekkerfabrikant Deutz-Farh presenteert dit najaar op de Agritechnica een trekker met een vermogen van 323 kW (440 pk) inclusief boost. Het gaat om een gewone vierwielige wieltrekker. Het project met achtwielige Deutz-Fahr lijkt hiermee van de baan. Ook Valtra laat in Hannover een trekker met een vermogen van 293 kW (400 pk) zien.

De 11-serie van Deutz-Fahr, zoals het paradepaardje gaat heten, telt drie modellen. Behalve het topmodel is er een met een vermogen van 257 kW (350) en 293 kW (400 pk). De 11-serie wordt uitgerust met een MTU-motor van 12,8 liter die voldoet aan Stage 4-emissienormen.

Lees verder

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: do 12 sep, 2013 13:07
door fendt favorit 4s
Heb al veel spionage foto's gezien van Fendt maar Deutz kan
zijn project behoorlijk geheim houden....

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: do 12 sep, 2013 19:18
door Jaco
fendt favorit 4s schreef:Heb al veel spionage foto's gezien van Fendt maar Deutz kan
zijn project behoorlijk geheim houden....

daar zijn ze al meer dan jaar bezig dat volgens mij dat projekt 440hp

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 15:50
door vossie

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 18:50
door Freek
De bodem gesteldheid word er niet beter van met die 10+ tonner machines.
Bij de boeren is het toch ook crisis, je ga toch eerst achter je oor krabben voordat
je zo'n trekker koopt van 2,5 a 3 ton.
Gr.Freek.

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 20:22
door vossie
Jaa maar al die grote machines hebben een grote trekker nodig wegens al de aansluitingen en anders kan hij de machine niet trekken. Maar soms moet je wat Freek....

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 20:56
door valtrajohnie-t202
Crisis bij de boeren lijkt mij sterk, hier komen haast wekelijks vrachtwagen ladingen vol materiaal aan bij de plaatselijke mechanisatie bedrijf

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 21:01
door mike_v
Je moet investeren wil je blijven bestaan. Crisis zal/treft vooral de kleinere landbouwer (treffen).

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: zo 15 sep, 2013 21:49
door Ruben
Melkveehouders krijgen goede prijs op het moment. Hoe het met de akkerbouw is weet ik niet, maar vorig jaar was hij heel erg goed.

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: ma 16 sep, 2013 17:43
door Freek
Maar die rijden niet met dik 400 pk,eerder iets tussen de 100 en de 150 pk,of eigenlijk
kk of wel koeien kracht.[grapje]
Gr.Freek.

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: ma 16 sep, 2013 20:35
door Ruben
Waarom zouden ze dat niet doen, Freek. Zijn wel veeboeren hier in de buurt met 200HA, dan kom je al gouw richting de 300PK.

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: ma 16 sep, 2013 22:18
door Spiekker; S.J.B.
Ruben schreef:Melkveehouders krijgen goede prijs op het moment. Hoe het met de akkerbouw is weet ik niet, maar vorig jaar was hij heel erg goed.

Piepers en bieten weet ik niet, maar de graanprijzen zijn lager. Daartegenover staat, dat de opbrengsten (zand) toch een stuk hoger zijn!
Freek schreef:De bodem gesteldheid word er niet beter van met die 10+ tonner machines

Je vergeet, dat de banden onder een 10t trekker een stuk meer contactoppervlak hebben, dan die onder een 2t trekker...

Re: Deutz-Fahr en Valtra gaan over de 400 pk

Geplaatst: di 17 sep, 2013 17:24
door Freek
Dan kun je beter een Challenger met rupsen nemen.
Maar ja dat geld ook voor combine's en haksellaars die nog meer wegen.
Maar dit verhaal speelt ook op proef boerderijen,daarom zijn er al proeven
geweest met rij paden waar trekker's reden met een extreem breed spoor.
Bij grote vrachtwagens zet je er een paar assen bij,bij trekkers werkt dat niet,
dan zou je extra brede banden moeten monteren,maar dan komt de wet weer
in het geding,grote trekkers zijn uit zich zelf al breder dan kleinere modellen
met dan ook nog extra brede sloffen er onder...........
Die banden vragen ook meer brandstof als je er mee op de weg gaat rijden
dan kun je beter een vracht wagen kopen[agri trader test jaarboek 2013] dat
scheelt al gouw 30 a 40 % brandstof.
Maar ja hier over kun je over door discuseren tot je een ons weeg,denk ik,het
blijft altijd wat.Vr.Gr.Freek.