Met de instemming volgt de Raad het Europees Parlement dat op 11 maart al instemde met de richtlijnen. Het doel van de richtlijnen is de bevordering van de verkeersveiligheid, een terugdringing van emissie-uitstoot door slecht onderhouden voertuigen en het tot stand brengen van een eerlijke competitie rondom commercieel gebruik van voertuigen.
Trekkers keuringsplichtig
Een van de richtlijnen gaat over periodieke keuringen van voertuigen: de APK richtlijn. Trekkers die onder deze richtlijn vallen zijn trekkers:
- Die qua constructie sneller kunnen rijden dan 40 km/u.
- En die ingezet worden voor meer commerciële doeleinden (wegtransport)
lees verder
Verderop in dit artikel staat
Fedecom meldt dat voertuigen die specifiek gebruikt worden voor agrarische – en bosbouwwerkzaamheden uitgezonderd zijn van verplichte keuring.
Nu nog even een kentekenplicht instellen en de apk kan ook uitgevoerd worden..
De voorwaarden lijken mij wel reëel en zal vooral de transportbedrijven goed doen, geen oneerlijke concurrentie meer van de loonwerkers die voor een appel en een ei oa zand of grond rijden...
Wat denken jullie hiervan?