Wiking 2011
-
- Mega senior forumlid
- Voornaam: AJ
- Contacteer:
Re: Wiking 2011
Dat was al bekend Jaco dat die in die levering zou zitten, misschien dat er een first edition zal zijn op de Agritechnica, wie weet.
-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Even een stukje quoten van Martin (siku2000) van het Duitse Agrarmodellbau forum, natuurlijk even (vrij) vertaald:
Als verrassing zal met de oktober release de Samson giertank eind oktober uitgeleverd worden! De producttext zal komende week op de site van Wiking te lezen zijn.
Her de recenste afbeelding, of dit het het uiteindelijke product is weet ik niet, maar dat zullen we zien:

Bovendien moeten we nu vrij zeker zijn dat de Fliegl afschuifwagen er ook komt. Wiking brengt elk jaar een boek gaatals het gaat om de verschillende schalen 1:87, 1:43 en 1:32. Op de voorpagina een originele foto is te zien van Fliegl:

Als verrassing zal met de oktober release de Samson giertank eind oktober uitgeleverd worden! De producttext zal komende week op de site van Wiking te lezen zijn.
Her de recenste afbeelding, of dit het het uiteindelijke product is weet ik niet, maar dat zullen we zien:

Bovendien moeten we nu vrij zeker zijn dat de Fliegl afschuifwagen er ook komt. Wiking brengt elk jaar een boek gaatals het gaat om de verschillende schalen 1:87, 1:43 en 1:32. Op de voorpagina een originele foto is te zien van Fliegl:

- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
Doe mij die fliegl maar

2 assige versie was in mijn ogen mooier geweest.

2 assige versie was in mijn ogen mooier geweest.
- valtrajohnie-t202
- V.I.P.
- Voornaam: Arno
Een paar nieuwe foto's van de tank, en zo te zien heeft hij gestuurde assen en verwacht ik dat de bemester afneembaar is aangezien er steunpoten onder zitten.

mvg Arno
Nothing runs like a deere" - being chased by a VALTRA

-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Nog even wat (detail) foto's van de Wiking site geleend:

- Jaco
- Forumlid
- Voornaam: Jaco
- Contacteer:
nu nog de prijs dan kan ik kijken als het me waard is om het aan teschaffen
beter oogsten doe je met claas.
-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Adviesprijs ligt op €99.95, reken er maar op dat de winkel prijs zo rond de 85 ligt, misschien zelfs nog wat hoger, maar dat ligt aan de winkel 

- Jaco
- Forumlid
- Contacteer:
Atte H schreef:Adviesprijs ligt op €99.95, reken er maar op dat de winkel prijs zo rond de 85 ligt, misschien zelfs nog wat hoger, maar dat ligt aan de winkel
watt zo veul

- Jaco
- Forumlid
- Contacteer:
Frederik schreef:Dan koop je 'm toch niet..... Zo te zien prachtige tank!
ik zal heel hard voor dit moten warken heur
ik heb maar een wajong uit keering en daar mot ik alles mee betaalen

- Anne-Jeen
- Junior forumlid
- Voornaam: Anne-Jeen
- Contacteer:
Güllewagen als Präzisionsmodell-Gigant für 1:32-Landwirtschaft

Es ist ein wirklicher Modell-Gigant: Mit dem Samson Güllewagen SG28 setzt WIKING neue Maßstäbe bei den Landmaschinen. Der mächtige Güllewagen imponiert durch den miniaturisierten Schleppschlauchverteiler SBX 16-30, der im Arbeitszustand über eine Breite von immerhin 96 Zentimetern verfügt. Dass der Güllewagen diese bislang unbekannte Modellgröße erreicht, besitzt einen guten Grund: Die dänischen Konstrukteure des Samson-Vorbilds konzipierten einen Güllewagen ganz nach den Anforderungen der Großlandwirtschaft. So gewährleistet der SG28 – für jeden im Maßstab 1:32 nachvollziehbar – hohe Flexibilität bei gleichzeitiger optimaler Manövrierfähigkeit und großer Ladekapazität. WIKING realisiert die so ungewöhnliche „Schwanenhals“-Konstruktion in vorbildgerechter Weise.
Mit dem SG28 baut WIKING das Mammutvorbild von Samson, das mit einem dreiachsigen Fahrgestell und einem Tankvolumen von stolzen 28 Kubikmetern unterwegs ist. Was den Samson Güllewagen als WIKING-Modell so eindrucksvoll macht, ist zweifellos der absetzbare Schleppschlauchverteiler SBX 16-30, der eine Arbeitsbreite von 30 Metern simuliert. Das gesamte mehrfach bewegliche Gestänge sowie die Schleppschläuche erweisen sich auch dank feiner Gravuren als vorbildgerecht nachempfunden. Mit dem SG28 beginnt WIKING eine Offensive von großmaßstäblichen Präzisionsmodellen, die die bekannte Schlepper-Typenvielfalt durch die Gestaltung von realistischen Gespannen noch attraktiver macht. Die Traditionsmodellbauer setzen beim Zusammenbau ausschließlich auf Handarbeit, wobei Kunststoffelemente mit Zinkdruckgussbauteilen kombiniert werden. Der Bedruckungskomfort trägt der Originalität Rechnung. Die Modelle überzeugen durch hohe Funktionalität im international anerkannten Landmaschinenmaßstab 1:32.
Artikel-Nr 077311
EAN 4006190773119
UVP 99,95 €
Im Programm seit 10/2011
Abmessung Verpackung 442x205x152 mm
Verfügbarkeit / vergriffen seit lieferbar
Wiking.de

Es ist ein wirklicher Modell-Gigant: Mit dem Samson Güllewagen SG28 setzt WIKING neue Maßstäbe bei den Landmaschinen. Der mächtige Güllewagen imponiert durch den miniaturisierten Schleppschlauchverteiler SBX 16-30, der im Arbeitszustand über eine Breite von immerhin 96 Zentimetern verfügt. Dass der Güllewagen diese bislang unbekannte Modellgröße erreicht, besitzt einen guten Grund: Die dänischen Konstrukteure des Samson-Vorbilds konzipierten einen Güllewagen ganz nach den Anforderungen der Großlandwirtschaft. So gewährleistet der SG28 – für jeden im Maßstab 1:32 nachvollziehbar – hohe Flexibilität bei gleichzeitiger optimaler Manövrierfähigkeit und großer Ladekapazität. WIKING realisiert die so ungewöhnliche „Schwanenhals“-Konstruktion in vorbildgerechter Weise.
Mit dem SG28 baut WIKING das Mammutvorbild von Samson, das mit einem dreiachsigen Fahrgestell und einem Tankvolumen von stolzen 28 Kubikmetern unterwegs ist. Was den Samson Güllewagen als WIKING-Modell so eindrucksvoll macht, ist zweifellos der absetzbare Schleppschlauchverteiler SBX 16-30, der eine Arbeitsbreite von 30 Metern simuliert. Das gesamte mehrfach bewegliche Gestänge sowie die Schleppschläuche erweisen sich auch dank feiner Gravuren als vorbildgerecht nachempfunden. Mit dem SG28 beginnt WIKING eine Offensive von großmaßstäblichen Präzisionsmodellen, die die bekannte Schlepper-Typenvielfalt durch die Gestaltung von realistischen Gespannen noch attraktiver macht. Die Traditionsmodellbauer setzen beim Zusammenbau ausschließlich auf Handarbeit, wobei Kunststoffelemente mit Zinkdruckgussbauteilen kombiniert werden. Der Bedruckungskomfort trägt der Originalität Rechnung. Die Modelle überzeugen durch hohe Funktionalität im international anerkannten Landmaschinenmaßstab 1:32.
Artikel-Nr 077311
EAN 4006190773119
UVP 99,95 €
Im Programm seit 10/2011
Abmessung Verpackung 442x205x152 mm
Verfügbarkeit / vergriffen seit lieferbar
Wiking.de
Mvg,
Anne-Jeen
Anne-Jeen
-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
En op de Agritechica zal deze jonge leverbaar zijn:

-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
En ook deze kunnen we verwachten:

- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
Fliegl 

- Jurjen7530
- Junior forumlid
- Voornaam: Jurjen
- Jaco
- Forumlid
- Contacteer:
yes een frontgewicht voor de xerion
welke prijs gaat het krijgen ??
nu hopen dat bovenste gewicht los kunnen en dat ook op de plek van de cabine kunnen en er achter
welke prijs gaat het krijgen ??
nu hopen dat bovenste gewicht los kunnen en dat ook op de plek van de cabine kunnen en er achter
- valtrajohnie-t202
- V.I.P.
Ik zie een zaag in het vooruitzicht
haha.

mvg Arno

-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
De Samson is leverbaar, hier wat foto's van JJJ-Toys.de:

Mooie tank, alleen vind ik het toch jammer dat er van die siku banden onder liggen.
mvg
Sido
Wie new holland rijd, rijd naar de toekomst
en wie john deere rijd blijft in 1900.
Sido
Wie new holland rijd, rijd naar de toekomst
en wie john deere rijd blijft in 1900.
- valtrajohnie-t202
- V.I.P.
Atte H schreef:De Samson is leverbaar, hier wat foto's van JJJ-Toys.de:
Het valt mij op dat er nogal veel ruimte tussen de slangen achter de tanken en de uitgeklapte delen zit, in 1 op 1 hoord dat niet zo meende ik.
mvg Arno

-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Klopt inderdaad niet, vraag me af waarom het op het model zo is... Maar zo'n tank zie ik veel liever met een Samson CM 

- valtrajohnie-t202
- V.I.P.
Ja inderdaad een mooie bouw of weiland bemester der achter zal hem zeker staan. Maar ja vaag van wiking
waarom ze dit zo gedaan hebben, zouden ze anders problemen krijgen met het in en uitklappen?
waarom ze dit zo gedaan hebben, zouden ze anders problemen krijgen met het in en uitklappen?
mvg Arno

-
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Tja, zou inderdaad wel eens met de cilinders te maken kunnen hebben.
Edit: Even vergeleken met het prototype, hier was het wel goed... Klik maar eens op de onderstaande foto, dan zie je wat er mis is...

Edit: Even vergeleken met het prototype, hier was het wel goed... Klik maar eens op de onderstaande foto, dan zie je wat er mis is...

- valtrajohnie-t202
- V.I.P.
Tja ik snap niet waarom, maar op de proto klappen de slangen die vlak naast de tank zitten naar achteren. En dan nou op eens op het model wat jjj der staan heeft klappen ze de andere kant op.
mvg Arno

- Ritchie
- Forumlid
- Voornaam: Ritchie
Prachtige tank, maar die banden 

Groeten Ritchie
Houdoe!
Wie een kuil graaft voor een ander is in elk geval geen egoist
Als je voor me valt, help ik je wel met opstaan