Een Puma 225 CVX wordt daarvoor als concept voorgesteld. De traploze trekker bereikt een topsnelheid van 60 kilometer per uur bij 1.900 motortoeren. Een door Case IH zelf ontwikkeld ABS-remsysteem zorgt voor een veilige remweg. De techniek werkt volgens hetzelfde principe als in een personenauto. Case IH werkt echter met een pneumatisch ABS-ventiel. Met sensoren wordt de actuele snelheid van de wielen continu gemeten. Als de sensoren een licht slippend wiel opmerken, wordt hierop de remkracht per wiel aangepast om blokkering te voorkomen. Het pneumatisch signaal van het ABS-remventiel wordt daartoe omgezet in een hydraulisch commando dat de standaard remcilinders aanstuurt.
Tot op heden is JCB de enige fabrikant die een dergelijk remsysteem op trekkers aanbiedt. Verschillende fabrikanten bieden momenteel al wel een ABS-aansluiting voor de aansturing van een geremde aanhangwagen aan, maar nog niet voor de trekker zelf. De verwachting is wel dat meerdere fabrikanten, waaronder Fendt, op de Agritechnica met een ABS-systeem op trekkers zullen komen.

Voorbeeldfoto: De huidige Puma 225 CVX
Bron: Boerderij