Deutz 10006 bouwland bemesten

Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Joost » za 04 apr, 2009 23:11

Vandaag op het werk weer een beetje aan het bemesten geweest. We hebben mest teveel en we brengen wat bij de loonwerker op het land. Dat was mijn klusje voor vanmiddag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind van de middag was het lachen wel over... Alle messen waren vastgelopen. Snijmessen in de zijbak en in de snijverdeler. De laatste heb ik inmiddels al los maar de snijbak zit nog helemaal vast. Op de een of andere manier is er touw in gekomen :(

Afbeelding

Moet de baas er maandag zelf maar naar kijken :P


http://www.landbouwinbeeld.nl

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Deutz 10006 Bouwland bemesten

Berichtdoor Stigter » za 04 apr, 2009 23:13

Dat is een oud beessie waarmee je op stap was? Zeker wel erg leuk? Roken als een schoorsteen zeker als die even moest trekken?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Re: Deutz 10006 Bouwland bemesten

Berichtdoor Joost » za 04 apr, 2009 23:16

Zeker oud beestje, uiterlijk is het helemaal niks meer maar blok is niet kapot te krijgen. Trekker is beresterk! :D Koppeling is eindelijk weer in orde en kan er nog zo een paar jaar tegenaan! Ach, natuurlijk is luxe heel mooi, maar dit is toch minstens net zo mooi! Inderdaad lekker dampen als ie moet trekken maar hij is sterk genoeg voor dit kleine tankje! :P
http://www.landbouwinbeeld.nl
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor ron » zo 05 apr, 2009 21:16

Mooi werk Joost :!:
Deze trekkers lijken nog wel betrouwbaarder (simpeler) dan hun jongere broertjes! Bij een boer hier in de buurt begaven alle jongere Deutzen het en juist deze oude trekkers gingen maar door en door. Wel mogelijk dat er na heel veel uurtjes een drijfstang door het blok naar buiten komt zetten (maar dat was bij mijn JD ook gebeurt). Even op de drijfstangboutjes letten dus ;)

Groetjes
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor René » zo 05 apr, 2009 22:16

Wat is een drijfstang?
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Anne-Jeen
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 18 feb, 2009 16:20
Voornaam: Anne-Jeen
Skype: anne-jeen@hotmail.com
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Anne-Jeen » zo 05 apr, 2009 22:24

Die oude trekkers kunnen soms echt lang door gaan.
En René dit is een drijfstang:
Afbeelding
Een drijfstang is het onderdeel van een verbrandingsmotor dat de zuiger met de krukas verbindt.
Mvg,

Anne-Jeen
Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Joost » ma 06 apr, 2009 20:52

ron schreef:Mooi werk Joost :!:
Deze trekkers lijken nog wel betrouwbaarder (simpeler) dan hun jongere broertjes! Bij een boer hier in de buurt begaven alle jongere Deutzen het en juist deze oude trekkers gingen maar door en door. Wel mogelijk dat er na heel veel uurtjes een drijfstang door het blok naar buiten komt zetten (maar dat was bij mijn JD ook gebeurt). Even op de drijfstangboutjes letten dus ;)

Groetjes


Ze zijn inderdaad heel erg simpel! Stelt niet veel voor. Maarja wat er niet opzit kan ook niet kapot :P Trekker is trouwens heel veel geld waard. Na jaren werken krijgt de baas er nog meer geld voor terug dan dat ie er ooit voor betaald heeft :P
http://www.landbouwinbeeld.nl
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor René » di 07 apr, 2009 09:11

AJ-Fendt schreef:Die oude trekkers kunnen soms echt lang door gaan.
En René dit is een drijfstang:
[img]foto[/img]
Een drijfstang is het onderdeel van een verbrandingsmotor dat de zuiger met de krukas verbindt.

Mar als die naar buiten komt, dan is toch je hele motor kapot?
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor CornelisJ90 » di 07 apr, 2009 18:32

Ja meestal wel. Of je moet er toevallig achter staan om hem op te vangen maar anders kan je de motorkap en met een klein beetje geluk de turbo ook afschrijven...
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor ron » di 07 apr, 2009 21:12

Onze JD 2140 had opeens een 'tik' in de motor bij hogere toerentallen (tellerstand ongeveer 9500 uur). Toen ik er samen met iemand naast stond om het zaakje te bekijken, was het opeens een klap. Ik voelde wat tegen mijn been aankomen en mijn broek was nat van de motorolie. Onder de inspuitpomp was een gat in het blok geslagen van de drijfstang (mijn werknemer wilde voorstellen om toch het carter maar even eraf te schroeven om te kijken, maar was enkele seconden te laat. Hij was wel wat gewend van die grote oude Ursus trekkers :P ).
De drijfstang was krom, vervangen door een van een slooptrekker. Bovenop de zuiger van de desbetreffende drijfstang zat een afdruk alsof er een ringetje M-10 ooit tussen was geslagen :? Krukas moest geslepen worden. Tja, als de boel toch los moest hebben we gelijk maar nieuwe cilinderbussen en zuigers erin gezet. Alle kleppen in de cilinderkop waren ook aan vervanging toe.
Ondanks dat de motor heeft ingelopen met inloopolie, blijft de motor toch nog wel teveel olie verbruiken :? Misschien had ik dan toch wel orriginele onderdelen moeten kopen ipv goedkoper Sparex-spul :x

Groetjes
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Tom H » wo 08 apr, 2009 18:29

ron schreef:Bovenop de zuiger van de desbetreffende drijfstang zat een afdruk alsof er een ringetje M-10 ooit tussen was geslagen :?


Dat is dan waarschijnlijk je in of uitlaat klep geweest. Hoe was het met je lager schalen gesteld dan? Duure grap krukasje slijpen. Zelf alles gemaakt begrijp ik? Dan valt het nog wel te betalen......
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor ron » wo 08 apr, 2009 21:14

De plaats van de krukas waar die drijfstang losliep was inderdaad een beetje beschadigd. Desondanks was de eerste slijping (hoe heet dat in vaktermen?) voldoende om alles weer glad te krijgen. Dan wordt gelijk de hele krukas gedaan, na zoveel draaiuren is de rest van de lagerschalen ook natuurlijk niet meer in nieuwstaat. Het slijpen alleen kostte niet zoveel, misschien iets van (omgerekend) 40 euro (dergelijke bedrijfjes zitten bijna op elke hoek van de straat :P ) Wat kost zoiets in Nederland dan voor een 4-cilinder-motortje ?
Gaatje in het motorblok dichtgeplakt met zo'n speciale lijmsoort.
Reparatiekosten weet ik niet precies meer, ik dacht iets van ruim 1000 euro, maar ik kan er ook wel wat naast zitten :?

Van de reparatie hebben we niet zoveel zelf gedaan vanwege tijdsgebrek. Achteraf bleek dus dat we het bijna wel zelf sneller hadden kunnen doen :evil: (behalve dat slijpen van de krukas en revisie van de cilinderkop dan)

Groetjes
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Tom H » wo 08 apr, 2009 21:19

Klinkt allemaal wel netjes. Ik weet niet wat het hier kost maar geen 40 euro. Hier zit je toch eerder tegen de 200 á 300 geloof ik. Waarom heb je het blok niet laten lassen? Of een nieuw blok? Nette prijzen daar! Kun je niks van zeggen.
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor ron » wo 08 apr, 2009 21:28

Volgens mij zal ik al een hartverlamming krijgen als de prijs hoor van een nieuw blok!! Gelukkig zat het gaatje op een onschuldige plek, niet het hele blok was gescheurd (dan was het wel erger geweest). Lassen wilde die monteur niet echt, dat is ook niet eenvoudig. Daarom maar een plakkertje, het zit nog steeds!
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Deutz 10006 bouwland bemesten

Berichtdoor Tom H » wo 08 apr, 2009 21:29

Ik dacht dat de blokjes nog wel iets mee vielen. Oow alleen een gaatje valt idd nog wel mee. Klopt lassen is heel moeilijk! Het gaat dan ook veel mis.

Terug naar “Deutz”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten