Pagina 1 van 1
John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 13:16
door Stigter

Op de Agritechnica in Hannover lanceerde John Deere de vernieuwde 6535 trekker. Deze vervangt het 6530 zescilinder model. Tijdens de opendag van mechanisatiebedrijf Zeeman-Kroon zal de trekker zijn intrede in Nederland maken.
Qua uiterlijk is de 6535 gelijk aan het oude 6530 model. Het verschil zit hem onder de kap. John Deere heeft de 6,8 liter zescilinder motor vervangen door een 4,5 liter viercilinder die 91 kW (125 pk, 145 met boost) levert. Deze motor is volgens Deere 6 procent zuiniger in het dieselverbruik. Het gewicht van de trekker wordt verder verlaagd door een vernieuwd koelpakket. De dieseltank is vergroot en heeft nu een capaciteit van 250 liter. In vergelijking met zijn kleinere broer, de 6430, is de trekker 25 cm langer en de draaicirkel 60 cm breder.
Met de vernieuwde 6535 richt John Deere zich op bedrijven die een lichte trekker zoeken met veel pk's. Ook is de trekker, vanwege zijn lange wielbasis, stabieler dan de 6430. De trekker is te zien op 15 en 16 januari bij mechanisatiebedrijf Zeeman-Kroon in Wieringerwerf.
Bron = Mechaman
Re: John Deere 6535 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 21:17
door René
`T is een 653
4 
Re: John Deere 6535 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 21:21
door Stigter
Weet je dat zeker René? Mechaman doet volgens mij behoorlijk aan research?
Re: John Deere 6535 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 21:30
door Clear-Up
Fouten maken is menselijk

Dus ook Mechaman kan fouten maken

Re: John Deere 6535 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 21:58
door Stigter
Het lijkt er inderdaad wel op,
zie
Duitse website John DeereEn daar komt dit verhaal vanaf, weliswaar in het Duits, maar toch.. Zal de titel in ieder geval even aanpassen!
Ab Februar 2010 werden die neuen John Deere Traktoren 6534 und 6534 Premium mit 145 PS Leistung (97/68 EC mit „Intelligent Power Management“, IPM) das bisherige Modell 6530 ablösen. Dank der Flexibilität der John Deere Rahmenbauweise kann dieser neue Traktor die Vorteile des ebenso „spritzigen“ wie sparsamen 4-Zylinder PowerTech Plus-Motors mit den Vorteilen des 2,65 m langen 6- Zylinder Chassis verbinden: Dazu gehören eine höhere Fahrstabilität auf der Straße und am Seitenhang, eine höhere Zugkraftübertragung, ein größerer Kraftstofftank (bis zu 250 l), höhere Hubkraft (bis zu 64,6 kN) sowie mehr Flexibilität bei der Ausrüstung des Traktors mit Frontladern und Bereifungen.
Als Traktor für Lohnunternehmen, Ackerbau- und Viehzuchtbetriebe sowie Betreiber von Biogas-Anlagen gleichermaßen geeignet, verbraucht der 6534 bis zu 6 % weniger Kraftstoff, leistet mit IPM 5 PS mehr und eignet sich besonders für Transport-, Zapfwellen- und Frontladerarbeiten.
En het linkje naar het
pdf bestand

Re: John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 22:12
door Spiekker; S.J.B.
Voor de 34 is een verklaring (6530 met vier cilinders), 35 zou ik geen verklaring voor weten...
Re: John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: do 14 jan, 2010 18:32
door Ritchie
Waar moet het allemaal naar toe jongens? De werktuigen worden steeds groter en alle 6 cilinders (nu ook weer maar bijv. Deutz M, Fendt 415) rond 150 pk worden of zijn al 4 cilinders.
Re: John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: do 14 jan, 2010 18:51
door Stigter
Tja, zuiniger he? Al is een 6 cylinder natuurlijk veel en veel mooier.
Re: John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: do 14 jan, 2010 19:00
door Spiekker; S.J.B.
Sterker en t rijdt bovendien ook (en veiliger), door de lengte (al zal dat met een 6534 meevallen, omdat hij net zo lang is als een zescilinder....)
Re: John Deere 6534 naar Nederland
Geplaatst: vr 15 jan, 2010 18:22
door René
`T is van de ene kant heel goed dat ze de lengte van de 6 cillinders behouden, maar van de andere kant is het wel jammer als je de sterkste JD 4 cillinder met frontlader wilt hebben, dan heb je wel een 4 cillinder, maar niet de lengte ervan.