Kirovets K9400
Geplaatst: vr 08 jan, 2010 15:01
Echt nieuws is het denk ik niet meer, maar vond ik toch wel iets wat wel op het forum moest komen (want de productie start in de loop van dit jaar) dus nog wat foto's met info vanaf boerderij.nl, want hun hebben een proefrit met dit stoere monster gehad
Deze Kirovets K9400 is een prototype. Het is de eerste kniktrekker met een traploze transmissie.
De productie van deze serie start in de loop van 2010.
De K9000 serie bestaat uit zeven modellen, van 300 tot 550 pk.
Deze K9400 heeft 400 pk aan boord.

De trekker is vooral bestemd voor trekwerk.
Deze heeft ook een hefinrichting, maar die is vooral bedoeld voor een aankoppelbok.
Een aftakas ontbreekt.
Verwacht niet teveel van de wendbaarheid.
Met een knikhoek van 36 graden komt de draaicirkel op 15 meter.
Valt nog niet eens tegen.
Hoewel je verwacht dat de trekker toch een behoorlijk gewicht heeft,
hangen er toch nog een paar frontgewichten aan.
En ook bij de achterwielen hangt extra gewicht,
met als doel het vermogen goed aan de grond te brengen
Krachtbron is een zescilinder Mercedes-motor.
De bediening van de Mali-transmissie is bijzonder. Lees daarover alles in het januari-nummer van TREKKER.
Lees hier alles incl. alle foto's.
Boerderij.nl

Deze Kirovets K9400 is een prototype. Het is de eerste kniktrekker met een traploze transmissie.
De productie van deze serie start in de loop van 2010.
De K9000 serie bestaat uit zeven modellen, van 300 tot 550 pk.
Deze K9400 heeft 400 pk aan boord.

De trekker is vooral bestemd voor trekwerk.
Deze heeft ook een hefinrichting, maar die is vooral bedoeld voor een aankoppelbok.
Een aftakas ontbreekt.
Verwacht niet teveel van de wendbaarheid.
Met een knikhoek van 36 graden komt de draaicirkel op 15 meter.
Valt nog niet eens tegen.
Hoewel je verwacht dat de trekker toch een behoorlijk gewicht heeft,
hangen er toch nog een paar frontgewichten aan.
En ook bij de achterwielen hangt extra gewicht,
met als doel het vermogen goed aan de grond te brengen
Krachtbron is een zescilinder Mercedes-motor.
De bediening van de Mali-transmissie is bijzonder. Lees daarover alles in het januari-nummer van TREKKER.
Lees hier alles incl. alle foto's.
Boerderij.nl