Dagboek Ron
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4622
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Ron,
nooit meer die Renault schoonmaken, zo ziet mijn perfecte trekker eruit, lomp, stoer en vies!
Verder weer mooie update, schuimaarde verhaal kwam mij bekend voor, verleden jaar ook gedaan toch? (of doe je dat elk jaar?)
De logica met de waarschuwingstekst, je moet het wel optillen om te zien wat er staat, en dan staat er, niet aanraken..
nooit meer die Renault schoonmaken, zo ziet mijn perfecte trekker eruit, lomp, stoer en vies!
Verder weer mooie update, schuimaarde verhaal kwam mij bekend voor, verleden jaar ook gedaan toch? (of doe je dat elk jaar?)
De logica met de waarschuwingstekst, je moet het wel optillen om te zien wat er staat, en dan staat er, niet aanraken..
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Sorry Arie, de Renault is al schoon
Maar volgend jaar komt er weer een nieuwe kans!
Het resultaat van m'n vorige, tevens eerste, schuimaardebemesting is goed bevallen. Ondanks dat dat resultaat natuurlijk ook te maken kan hebben met toevallige samenloop van andere omstandigheden, heb ik er voorlopig voldoende vertrouwen in om mee door te gaan.

Het resultaat van m'n vorige, tevens eerste, schuimaardebemesting is goed bevallen. Ondanks dat dat resultaat natuurlijk ook te maken kan hebben met toevallige samenloop van andere omstandigheden, heb ik er voorlopig voldoende vertrouwen in om mee door te gaan.
Re: Dagboek Ron
mooie reeks. is een struis gebouwde mestwagen, schuimaarde laat zich weel kwaad trekken he, maar is goed en houd ook enkele jaren aan voor het is uitgewerkt.
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Kim schreef: schuimaarde laat zich weel kwaad trekken he
Inderdaad, wagentje had er vaak moeite mee

-
- Forumlid
- Berichten: 627
- Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:25
- Voornaam: Namme-Jan
- Skype: njwoody@live.nl
- Locatie: het mooie Fryslân
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Goh! Weer een prachtige update, zo leer ik nog eens wat :p
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Ik maak er klein eindejaarssprintje van
In de eerst week van december begon het hier al koud te worden, 's nachts werd het al regelmatig kouder dan -5 graden, overdag kwamen de temperaturen al niet meer boven het vriespunt uit.
Over de vorst zijn we kunstmest gaan strooien waar volgend jaar de suikerbieten komen te staan.
Omwisselen van de tandwieletjes van de kunstmeststrooier, afhankelijk van strooibreedte en soort kunstmest die we gaan strooien.

Veel van de volgende foto's zijn gemaakt door een werknemer, omdat ik op de trekker met strooier reed.



Omdat nu toch de grond bevroren was, konden we gebruik maken van het voetbalveld om de strooier te vullen.




Zicht vanuit de cabine.

Nu het onkruid een beetje ingezakt is, kan je op deze foto zien hoeveel het slootwaterpeil hier is gezakt na de herverkaveling van 1983.

Wagen vastmaken om terug naar huis te keren.

Groetjes

In de eerst week van december begon het hier al koud te worden, 's nachts werd het al regelmatig kouder dan -5 graden, overdag kwamen de temperaturen al niet meer boven het vriespunt uit.
Over de vorst zijn we kunstmest gaan strooien waar volgend jaar de suikerbieten komen te staan.
Omwisselen van de tandwieletjes van de kunstmeststrooier, afhankelijk van strooibreedte en soort kunstmest die we gaan strooien.

Veel van de volgende foto's zijn gemaakt door een werknemer, omdat ik op de trekker met strooier reed.



Omdat nu toch de grond bevroren was, konden we gebruik maken van het voetbalveld om de strooier te vullen.




Zicht vanuit de cabine.

Nu het onkruid een beetje ingezakt is, kan je op deze foto zien hoeveel het slootwaterpeil hier is gezakt na de herverkaveling van 1983.

Wagen vastmaken om terug naar huis te keren.

Groetjes
-
- Forumlid
- Berichten: 627
- Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:25
- Voornaam: Namme-Jan
- Skype: njwoody@live.nl
- Locatie: het mooie Fryslân
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Ook weer een leuke update met mooie foto's ertussen
. Hebben jullie al veel sneeuw gehad??

- Arjan
- Forumlid
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
- Voornaam: Arjan
- Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
- Locatie: Echteld
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Over de vorst zijn we kunstmest gaan strooien waar volgend jaar de suikerbieten komen te staan.
waarom nu al een gift NPK geven Ron tegen de tijd dat de zaad de grond in gaat is het al uitgewerkt toch???
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990
mvg Arjan
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Veel sneeuw hebben we hier nog niet gehad. Toen het vroor begin december, nu dus niet meer, lag er een laagje van zo'n 5 centimeter. Nu is alles weg.
Arjan, we hebben twee soorten kunstmest gestrooid, tripelsuperfosfaat en kalizout (K-60). Het fosfaat zal niet direct maar pas later gaan werken, en zelfs dan, fosfaat spoelt niet zo snel uit. Van de kali die gestrooid is zou het niet uitgesloten zijn dat er een kilootje wat dieper wegspoelt, belangrijk vind ik is dat het chloor uitgespoeld zal zijn
Arjan, we hebben twee soorten kunstmest gestrooid, tripelsuperfosfaat en kalizout (K-60). Het fosfaat zal niet direct maar pas later gaan werken, en zelfs dan, fosfaat spoelt niet zo snel uit. Van de kali die gestrooid is zou het niet uitgesloten zijn dat er een kilootje wat dieper wegspoelt, belangrijk vind ik is dat het chloor uitgespoeld zal zijn

-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
De suikerfabriek had ruim van tevoren aangekondigd dat de bieten wel eens wat later dan het geplande tijdstip zouden worden opgehaald. Tot mijn verbazing zag ik juist een dag voor die geplande datum, 's ochtends vroeg toen ik naar buiten ging tegen 7 uur, de shovel van het transportbedrijf al voor m'n hek staan tot stilstand komen
Even verderop stonden al een paar vrachtwagens en de trekker met bietenreiniger te wachten. "De baas heeft gezegd dat hij zou bellen dat wij er vandaag aankomen, heeft hij dat dan niet gedaan?", vroeg de man van de trekker met reiniger. Nou nee, anders had ik de hekken al ruim van tevoren open gezet
Maargoed, ze stonden hooguit een kwartiertje te wachten, en zonder de shovel konden zij toch ook maar weinig beginnen.
De shovelchauffeur en de man van de reiniger komen hier al heel wat jaartjes. Het zijn alletwee seizoenarbeiders, de shovelchauffeur is al lang gepensioneerd en de man van de reiniger heeft zelf een boerderij, als hij thuis al zijn najaarswerkzaamheden erop heeft zitten begint net de bietecampagne.
Het vroor die ochtend 8 graden en er stond een licht windje. Bij het beginnen van de eerste hoop konden we nog een beetje uit de wind staan achter m'n graanschuur.
Al heel vrachtjes zijn inmiddels vertrokken.

Zeven vrachtwagens stonden ingepland om deze laadploeg bij te rijden. Een rit naar de suikerfabriek (heen en terug) duurt ongeveer twee uur, nadat de zevende vracht vertrokken was ruimt de shovelchauffeur alvast de grond op die onder de reiniger was gevallen.

Deze dagen is het langer donker als licht. Hier bij mij is het ongeveer een uur eerder donker als bij jullie in nederland.




Als er even geen vrachtwagens waren, zat ik vaak bij de man op de trekker. Daar was het heel wat lekkerder om uit te houden in plaats van buiten. Hij had zo'n kleine televisie in de kabine gemonteerd zodat we tijdens het wachten ons niet hoefden te vervelen

M'n tijdelijke kantoor om de hoek van de deur van de graanschuur. Hier schreven we kaartjes die bij elke nieuwe vracht meemoesten naar de suikerfabriek. Een exemplaar geef ik mee met de vrachtwagen en een kaartje van die vracht blijft bij mij achter.

Andere laadploegen van het transportbedrijf werken met de 'elektronische sleutel'. Iedere bietenteler heeft deze persoonlijke sleutel van de fabriek ontvangen. Hiermee hoeven er geen kaartjes uitgeschreven te worden, na het plaatsen van de sleutel in de speciaal daarvoor bestemde apparatuur hoort alles foutloos en vanzelf geregistreerd te worden bij de fabriek. Omdat de shovel en de trekker met reiniger niet zo vaak ingezet worden, kan het volgens de baas van het transportbedrijf niet uit om hier zo'n installatie te plaatsen. Ter volledigheid hieronder een foto van mijn 'elektronische sleutel'.

Een foto van de tweede dag, -5 graden en een flinke wind. Het was buiten slechter uit te houden als de dag ervoor

Hier het begin van de derde dag, 's ochtends komen de vrachtwagens altijd om ongeveer 6 uur het dorp binnengereden.

Na het opwarmen van de olie in de shovel en de bietereiniger, rollen de bieten niet veel later al in de bak van de eerste vrachtwagen.

Het vroor nu niet meer, het begon te dooien, modder waar we twee dagen geen last van hadden, begon nu te plakken.




Zicht onder het laatste gedeelte van de reiniger.

Bieten die al twee weken waren bevroren. De grote aaneengevroren brokken duwde de shovelbak (zonder moeite) kapot omdat het anders niet door de reiniger zou kunnen gaan.

Ondertussen was ik al begonnen om de tarragrond afkomstig van de laatste bietenhoop weg te rijden.

Na drie dagen laden (nouja, meer wachten dan laden) waren mijn bieten weg. Twee buurmannen hadden op mijn erf hun bieten liggen omdat zij thuis weinig ruimte hebben. Het was de bedoeling dat deze bieten met de 'muis' zouden worden geladen. Omdat toch de shovel en reiniger er waren, werden deze hopen gelijk meegenomen.
Ik vond het meevallen, ik had verwacht dat de shovel veel diepere sporen zou rijden in deze onverharde ondergrond.

Het was direct te merken. Omdat de shovel bij deze hopen geen volle bakken kon scheppen, duurde het veel langer voordat er een vrachtwagen vol was.


De dag erop had het weer wat gesneeuwd. Ik was verder gegaan met het opruimen van de tarragrond.






Die dagen werd er ook schuimaarde gebracht voor het nieuwe seizoen.



Na nog enkele hopen bieten bij buren met de shovel en reiniger afgewerkt te hebben, werd de trekker met reiniger ingeruild voor de bietenmuis. De voornamelijkste reden van deze beslissing was dat de muis met z'n afvoerband verder kan reiken. De shovel moest er de hele tijd bij blijven om de vastgevroren bietenhopen los te breken, anders kan de muis er niet in komen met z'n opraapbek. Zo rond 4 uur 's middags begon de muis aan een hoop bij m'n buurman. Het begon al donker te worden, maar ben ik er toch even heen gefietst om een paar foto's voor jullie te maken.
Ondanks dat de hoop al 'gebroken' was door de shovel, stond de muis toch de hele tijd op de sneeuw te slippen om zich erin te boren.

Over de eerste opraaprollen worden de bieten van binnen naar de buitenkant van de opraaptafel gewerkt voor zo'n lang mogelijke reinigingsweg.


Zo nu en dan moest de muis een stukje achteruit rijden zodat de shovel erbij kon komen om de vastgevroren bieten los te drukken.

Bovenop de muis.


Wat aanwijzingen voor de vrachtwagenchauffeur.


Twee dagen later was de muis kapot gegaan. De oliepomp die verantwoordelijk was voor de aandrijving van de opraaptafel had het begeven. Daarom werd voor de laatste bieten uit deze omgeving de muis weer ingeruild voor de trekker met stationaire reiniger. Dat was alweer een ritje van ruim 40 kilometer heen en 40 kilometer terug. Tijdens transport blijkt de muis volgens de chauffeur uitermatige gevoelig te zijn voor gladheid, iets wat ik niet zo gauw had verwacht van zo'n enorme machine.
Tenslotte de laatste dagen voor kerstmis. Het schoonspuiten van de Ursus voor reparatie. De koppakking van de motor had het begeven. Hij blies lucht vanuit de cilinder het carter in.

Het had bijna een foto uit de 'oude doos' kunnen zijn.

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes


De shovelchauffeur en de man van de reiniger komen hier al heel wat jaartjes. Het zijn alletwee seizoenarbeiders, de shovelchauffeur is al lang gepensioneerd en de man van de reiniger heeft zelf een boerderij, als hij thuis al zijn najaarswerkzaamheden erop heeft zitten begint net de bietecampagne.
Het vroor die ochtend 8 graden en er stond een licht windje. Bij het beginnen van de eerste hoop konden we nog een beetje uit de wind staan achter m'n graanschuur.
Al heel vrachtjes zijn inmiddels vertrokken.

Zeven vrachtwagens stonden ingepland om deze laadploeg bij te rijden. Een rit naar de suikerfabriek (heen en terug) duurt ongeveer twee uur, nadat de zevende vracht vertrokken was ruimt de shovelchauffeur alvast de grond op die onder de reiniger was gevallen.

Deze dagen is het langer donker als licht. Hier bij mij is het ongeveer een uur eerder donker als bij jullie in nederland.




Als er even geen vrachtwagens waren, zat ik vaak bij de man op de trekker. Daar was het heel wat lekkerder om uit te houden in plaats van buiten. Hij had zo'n kleine televisie in de kabine gemonteerd zodat we tijdens het wachten ons niet hoefden te vervelen


M'n tijdelijke kantoor om de hoek van de deur van de graanschuur. Hier schreven we kaartjes die bij elke nieuwe vracht meemoesten naar de suikerfabriek. Een exemplaar geef ik mee met de vrachtwagen en een kaartje van die vracht blijft bij mij achter.

Andere laadploegen van het transportbedrijf werken met de 'elektronische sleutel'. Iedere bietenteler heeft deze persoonlijke sleutel van de fabriek ontvangen. Hiermee hoeven er geen kaartjes uitgeschreven te worden, na het plaatsen van de sleutel in de speciaal daarvoor bestemde apparatuur hoort alles foutloos en vanzelf geregistreerd te worden bij de fabriek. Omdat de shovel en de trekker met reiniger niet zo vaak ingezet worden, kan het volgens de baas van het transportbedrijf niet uit om hier zo'n installatie te plaatsen. Ter volledigheid hieronder een foto van mijn 'elektronische sleutel'.

Een foto van de tweede dag, -5 graden en een flinke wind. Het was buiten slechter uit te houden als de dag ervoor


Hier het begin van de derde dag, 's ochtends komen de vrachtwagens altijd om ongeveer 6 uur het dorp binnengereden.

Na het opwarmen van de olie in de shovel en de bietereiniger, rollen de bieten niet veel later al in de bak van de eerste vrachtwagen.

Het vroor nu niet meer, het begon te dooien, modder waar we twee dagen geen last van hadden, begon nu te plakken.




Zicht onder het laatste gedeelte van de reiniger.

Bieten die al twee weken waren bevroren. De grote aaneengevroren brokken duwde de shovelbak (zonder moeite) kapot omdat het anders niet door de reiniger zou kunnen gaan.

Ondertussen was ik al begonnen om de tarragrond afkomstig van de laatste bietenhoop weg te rijden.

Na drie dagen laden (nouja, meer wachten dan laden) waren mijn bieten weg. Twee buurmannen hadden op mijn erf hun bieten liggen omdat zij thuis weinig ruimte hebben. Het was de bedoeling dat deze bieten met de 'muis' zouden worden geladen. Omdat toch de shovel en reiniger er waren, werden deze hopen gelijk meegenomen.
Ik vond het meevallen, ik had verwacht dat de shovel veel diepere sporen zou rijden in deze onverharde ondergrond.

Het was direct te merken. Omdat de shovel bij deze hopen geen volle bakken kon scheppen, duurde het veel langer voordat er een vrachtwagen vol was.


De dag erop had het weer wat gesneeuwd. Ik was verder gegaan met het opruimen van de tarragrond.






Die dagen werd er ook schuimaarde gebracht voor het nieuwe seizoen.



Na nog enkele hopen bieten bij buren met de shovel en reiniger afgewerkt te hebben, werd de trekker met reiniger ingeruild voor de bietenmuis. De voornamelijkste reden van deze beslissing was dat de muis met z'n afvoerband verder kan reiken. De shovel moest er de hele tijd bij blijven om de vastgevroren bietenhopen los te breken, anders kan de muis er niet in komen met z'n opraapbek. Zo rond 4 uur 's middags begon de muis aan een hoop bij m'n buurman. Het begon al donker te worden, maar ben ik er toch even heen gefietst om een paar foto's voor jullie te maken.
Ondanks dat de hoop al 'gebroken' was door de shovel, stond de muis toch de hele tijd op de sneeuw te slippen om zich erin te boren.

Over de eerste opraaprollen worden de bieten van binnen naar de buitenkant van de opraaptafel gewerkt voor zo'n lang mogelijke reinigingsweg.


Zo nu en dan moest de muis een stukje achteruit rijden zodat de shovel erbij kon komen om de vastgevroren bieten los te drukken.

Bovenop de muis.


Wat aanwijzingen voor de vrachtwagenchauffeur.


Twee dagen later was de muis kapot gegaan. De oliepomp die verantwoordelijk was voor de aandrijving van de opraaptafel had het begeven. Daarom werd voor de laatste bieten uit deze omgeving de muis weer ingeruild voor de trekker met stationaire reiniger. Dat was alweer een ritje van ruim 40 kilometer heen en 40 kilometer terug. Tijdens transport blijkt de muis volgens de chauffeur uitermatige gevoelig te zijn voor gladheid, iets wat ik niet zo gauw had verwacht van zo'n enorme machine.
Tenslotte de laatste dagen voor kerstmis. Het schoonspuiten van de Ursus voor reparatie. De koppakking van de motor had het begeven. Hij blies lucht vanuit de cilinder het carter in.

Het had bijna een foto uit de 'oude doos' kunnen zijn.

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes
Laatst gewijzigd door ron op ma 31 dec, 2012 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Stagiair
- Berichten: 44
- Lid geworden op: za 18 dec, 2010 09:04
- Voornaam: Jeroen
- Locatie: Usquert
Re: Dagboek Ron
Weer zo'n mooie update,leuk om te zien dat je met wat oudere materiaal prima kan werken en niet met het hype moderne spul.ook een prettige jaarwisseling!
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4622
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Bedankt voor je schitterende update, Ron, het is weer genieten geblazen!
Elke keer weer een plezier om naar te kijken en het verveeld nooit!
Elke keer weer een plezier om naar te kijken en het verveeld nooit!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
Re: Dagboek Ron
een mooie reeks. voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
- nhcr9090
- Junior forumlid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 08 jun, 2011 20:50
- Voornaam: Pieter
- Locatie: usquert
Re: Dagboek Ron
Erg mooi Ron!
Is het daar koud op dit moment?. Heb gehoord dat het in die hoek en zeker in Rusland erg koud was,(-30 in Moskou!)
Mooi om te zien die bietenmuis, heb 4 dagen geleden nog zo eentje gezien in noord Frankrijk
En ook voor jou de beste wensen en een mooi 2013 !
Is het daar koud op dit moment?. Heb gehoord dat het in die hoek en zeker in Rusland erg koud was,(-30 in Moskou!)
Mooi om te zien die bietenmuis, heb 4 dagen geleden nog zo eentje gezien in noord Frankrijk

En ook voor jou de beste wensen en een mooi 2013 !




-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Zo koud is hier gelukkig niet. Deze hele week is het enkele graden boven nul geweest. Alleen enkele dagen voor kerstmis waren fris, toen kwam het overdag niet boven de -11 uit en 's nachts ging het kwik richting de -18 graden.
- vossie
- Forumlid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: wo 30 mei, 2012 10:48
- Voornaam: Elwin
- Skype: elwin_trekkers@live.nl
- Locatie: Zwinderen
Re: Dagboek Ron
Mooi Ron! Maar die machine kunt ze in Nederland ook wel hebben lekker handig. Maar dacht eerst hebben ze geen bietenmuis en dan komt hij ook nog. Maar weer een hartstikke mooie update Ron! 

-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
vossie schreef:Maar dacht eerst hebben ze geen bietenmuis en dan komt hij ook nog.
Dit was hem niet op deze foto's, maar dit transportbedrijf heeft zelfs de allernieuwste Ropa Euro Maus 4!!
Re: Dagboek Ron
Leuke dagboek heb je Ron
!
Ikzelf woon ook in Polen, in Stegna (vlakbij nowy dwor gdanski)
en je bent de eerste NL'er die ik nu ken die in Polen actief is leuk leuk!

Ikzelf woon ook in Polen, in Stegna (vlakbij nowy dwor gdanski)
en je bent de eerste NL'er die ik nu ken die in Polen actief is leuk leuk!

-
- Forumlid
- Berichten: 627
- Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:25
- Voornaam: Namme-Jan
- Skype: njwoody@live.nl
- Locatie: het mooie Fryslân
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
Erg leuk dit zo kom je nog eens mensen tegen! Maar welkom hier dan 

- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4622
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Dagboek Ron
@Giddyup (die naam komt mij erg bekend voor)
Jij ook aan het boeren in Polen?
Jij ook aan het boeren in Polen?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
Re: Dagboek Ron
Stigter schreef:@Giddyup (die naam komt mij erg bekend voor)
Jij ook aan het boeren in Polen?
Nog niet! Is op termijn wel mijn intentie. Wil eerst ervaring opdoen hier in Polen en de taal volledig onder de knie krijgen!
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Hoi Kwinsie! Ik ben benieuwd hoe jij hier terecht gekomen bent! (privebericht is er!)
-
- Forumlid
- Berichten: 874
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
- Voornaam: Ron
- Locatie: Nowe Batorowo (Polen)
Re: Dagboek Ron
Beste forumleden, volgens mij heeft het weinig zin meer om nieuwe dingen aan m'n dagboek toe te voegen. Elk jaar lijken de foto's erg op elkaar en daar zullen niet snel grote veranderingen in komen. Daarom heb ik besloten er mee te stoppen. Ik hoop dat jullie een beetje de indruk hebben gekregen hoe het er bij mij aan toe is gegaan deze laatste 4 jaar(!), speciaal voor jullie heb ik het fototoestel heel wat dagen bij de hand gehouden. Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
- nhcr9090
- Junior forumlid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 08 jun, 2011 20:50
- Voornaam: Pieter
- Locatie: usquert
Re: Dagboek Ron
Oké jammer dat je ermee ophoud, het was elke keer weer erg mooi om te zien.
Dus bedankt voor alles wat je hebt laten zien.
Dus bedankt voor alles wat je hebt laten zien.





- boertjuhhh
- Junior forumlid
- Berichten: 239
- Lid geworden op: wo 25 mei, 2011 15:54
- Voornaam: Marten
- Skype: marten.leegte@hotmail.com
- Locatie: winsum
Re: Dagboek Ron
jammer dat je ermee stopt, ik vond dit altijd één van de mooiste dagboeken... 

Gr. Marten



Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten