deutzdebest schreef:En hier komt de mf liefde van me vader vandaan.... Kan het totaal niet begrijpen
deutzdebest schreef:Het is een new holland Autostack jaren 80 geproduceerd volgens mij (kenners weten het type misschien)?
deutzdebest schreef:Het begint altijd met 5 dagen goed weer, en vroeger deden wij het op deze manier:
ron schreef:Ah, maar nu maaien jullie zeker met een kneuzer zodat het sneller droogt? Maar evenzogoed ben ik van mening dat gras de tijd moet hebben om af te sterven. 5 dagen minimaal, liever wat langer.
Ik weet nog wel dat dat er bij ons thuis een controleur kwam om met de hooithermometer de temperatuur in de hooistuit te meten. Dat waren toen verplichte bezoekjes van de verzekeringsmaatschappij. Dat zal jouw vader misschien ook nog wel weten
valtrajohnie-t202 schreef:Ik mag dan 0,0 ervaring hebben met veeteelt, maar als ik die veenhouder tegen over mij zie, dan sla ik helemaal achter over.
Hij gaat maaien vlak voor een regenbui, en is pas klaar met maaien als het al regen. Ook het schudden gebeurt 9 van de 10 keer in de regen.
Harken en hakselen ook, hmm laat ik zeggen 5 van de 10 keer is in de regen.
En dan het voeren, och laten we dat tussen 10 uur s'avonds en 2 uur snachts doen en dat 7 dagen in de week.
ron schreef:Ah, maar nu maaien jullie zeker met een kneuzer zodat het sneller droogt? Maar evenzogoed ben ik van mening dat gras de tijd moet hebben om af te sterven. 5 dagen minimaal, liever wat langer.
Ik weet nog wel dat dat er bij ons thuis een controleur kwam om met de hooithermometer de temperatuur in de hooistuit te meten. Dat waren toen verplichte bezoekjes van de verzekeringsmaatschappij. Dat zal jouw vader misschien ook nog wel weten
deutzdebest schreef:en meestal waren ze dan direct het bokje de hele zolder omspitten omdat het heel erg broeide.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten