Pagina 3 van 23

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 27 nov, 2010 12:35
door dwoertink
Redelijk nat land zo te zien?

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 27 nov, 2010 12:57
door mike_v
Redelijk ja :).
Het was maïs die was blijven staan met kneuzen dus. Maar aangezien het redelijk gevroren heeft vannacht, ging het nog vrij vlot (denk ik, ben maar even daar geweest.).

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 04 dec, 2010 21:11
door mike_v
Vanmiddag even gaan sneeuw ruimen bij men opa met de Mc Cormick D-439.
Dacht van ter voren, doe maar genoeg aan. Maar zat me te pletter te zweten uiteindelijk :-muur .
Foto:
Afbeelding
Afbeelding

Wel een paar tegenslagen gehad, hij starten eerst niet, dus maar aan de gang willen trekken met de Inter 744, breekt de trekstang :-muur. En Wat later gaat het 3e-punt stuk, beetje te ruw geweest :oops: .
Maar voor de rest leuk spelend gewerkt 8-) .

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 04 dec, 2010 21:26
door Spiekker; S.J.B.
D-435? 436 neem ik aan?

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 04 dec, 2010 21:30
door mike_v
Ow foutje.
Maar het is ook geen 436, zie ik net, T is D-439. :)

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 04 dec, 2010 21:34
door Spiekker; S.J.B.
Mag ook :mrgreen:

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: zo 05 dec, 2010 12:30
door Arjan
een inter start niet in de winter he:P

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: zo 05 dec, 2010 12:42
door mike_v
De inter starten wel (welswaar van de 2e keer 8-) ) :!: :P .
Het was de Mc Cormick die niet wou starten.

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: zo 05 dec, 2010 12:42
door Spiekker; S.J.B.
44 serie, 45 serie en de XL typen niet, maar de kleintjes wel ;-)

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: zo 05 dec, 2010 13:04
door Arjan
starten enn lopen


eerst starten, dan na de schuur lopen startkabels en startpiloot te halen

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 26 feb, 2011 08:20
door mike_v
Vandaag misschien een updateje van wat hout laden, en 'stal-'mest varen met inter 423 ;) Alleen hopen dat hij 'beschikbaar' is :mrgreen:

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 26 feb, 2011 17:52
door mike_v
Mest was gisteren al weg gedaan, dus enkel hout weg gedaan :). En de 423 was weg, dus dan maar de 744 genomen :).

Niets bijzonders eigenlijk, maarja :P .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twaren in totaal 7 wagens (1 donderdag al weggedaan), maar toch goed doorgedaan vind ik. Aangezien het ook allemaal op gestapeld moest worden.

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 26 feb, 2011 18:04
door Stigter
Het is geen nieuwe ;)
Welke werkzaamheden voeren jullie nog uit met deze trekker?

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 26 feb, 2011 18:26
door mike_v
Is inderdaad geen nieuwe, maar wel de nieuwste van de 3 :mrgreen: (de andere 2 zijn opgemaakt in een van de 'vorige' jaren :) ).

Sinds 'we' de Inter 423 hebben, wordt met deze (en de Mc Cormick) niet veel meer gedaan. Enkel met dorsen, stro/hooi persen en hout afdoen worden deze eigenlijk gebruikt (alle 3 samen dan om wat tijd te winnen). De 423 word sinds hij op gemaakt is, gebruikt om land op te trekker, mestvaren, en als iemand hooi of zo nodig heeft in de familie (redelijk wat paarden in de familie :mrgreen: ), wordt de 423 gebruikt, simpelweg omdat hij het snelste rijdt :mrgreen:.

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 26 feb, 2011 19:18
door Spiekker; S.J.B.
Aha, die zware dingen zijn dus Agram voorladers. Gewoon een 8+4 bak? Jammer, niet de mooiste bak voor laderwerk... Mooie trekker voor de hobbyist!

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 10:06
door mike_v
Gewone 8 + 4 ja.
Voor een wagen te laden zijn deze niet de makkelijkste nee.. :) .

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 11:34
door mike_v
Vandaag is het Carnavalstoet bij mijn pa op het werk. Gisteren de Inter 744 in Lommel gaan halen, bleek de radiator gescheurd te zijn. Dan maar de 423 gaan halen. Er was gezegd dat het niet zo'n grote wagen ging zijn, dus daarmee zou het ook wel lukken.
Tot we vandaag de wagen gingen halen :oops: . Die niet zo grote wagen bleek nu meer dan 18m te zijn :oops: , dus toch wat groot voor het trekkertje :oops: . Dan toch maar de wagen naar mijn pa zijn werk gebracht en eens gaan overleggen of het wel verantwoord zou zijn... .

Afbeelding

De rest van de foto's volgt na de stoet ;).

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 16:58
door mike_v
Bij deze de rest.

We hadden toch maar besloten een andere trekker ervoor te zetten, dus even een belletje gedaan naar mij stage boer, en daar de 1455XL geleend :) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals te zien, was de International 423 'iets te klein':

Afbeelding
Afbeelding

Dus de '14' er maar voor gezet, dat paste al iets beter ;) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 17:06
door Newholland-Fendt
Mooie carnavalswagen gemaakt :D

En dikke 14 8-)

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 17:08
door mike_v
Wagen was gehuurd ;) .

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 17:38
door Stigter
Leuk, volgens mij de eerste carnavalswagen hier.. Nog foto's van de optocht Mike?

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 18:05
door mike_v
Neen, de optocht van daar bestaat vooral uit voetgangers (Het is van een opvangcentrum voor mentaal gehandicapte) er waren dit jaar 4 wagens, maar daar heb ik helaas geen foto's van... (waren al weg toen wij aan kwamen).
We hadden wel de grootste wagen :mrgreen: .

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 20:23
door RichardB
Hoe zit dat in België eigenlijk met maximale lengte van de combinatie?
Hier is het maximaal 18 meter geloof ik...
Omdat de wagen zelf al 18 meter is....

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: di 08 mar, 2011 21:56
door mike_v
De totale lengte mag (naar mijn weten) 18m zijn. 1 uitzondering: als je niet sneller rijd als 25km/u en binnen een straal van 25km van het bedrijf blijft, mag de totale lengte 25m zijn. Maar dat zal niet van toepassing zijn, omdat het niet voor landbouw gebruik is.

De lengte was wel gewoon met stappen geteld dus ;).

Re: Dagboek Mike

Geplaatst: za 12 mar, 2011 21:44
door mike_v
Post verwijderd