Vandaag presenteer ik U met trots een MEGA update vanuit de oude doos.

We beginnen een paar maanden terug, toen was de kraan stuk toen begonnen met losmaken van tandwiel toen tijdje stil gelegen en nu werkt hij grotendeels weer

Dit was nog van de stallen bouwen, eerst moest de oude rij paarden stallen een paar meter opzij gezet worden

De frames netjes door mijn pa in elkaar gelast

Oude frees om achter te lopen

Zo alles verplaatst

Nu komen we bij het moment dat de kuilgrassnijder echt stuk was, hier is het mes er al af.

Bij mechanisatie bedrijf waar wij spullen gingen halen voor de kuilgrassnijder stond deze opraapwagen, wel mooi wagentje.

Deutzje

Het mes hangt er weer aan nu nog even vast zetten

Zijn wij in beeld

Volledig gerepareerd weer

Het eerste blok met nieuwe mes is nog niet helemaal mooi maar komt omdat wij eerst zegmaar de blokken er grotendeels uittrokken door het stukke achtermes.

Toen waaide het zeer hard en de schuurdeur was niet al te best meer dus kregen we dit efect, toch maar even ijzeren paal er voor in de grond geslagen.

Een vogeltje die wij hadden gevangen bij de paardenbak, was er niet zo best aan toe.

Ik ging weer eens weidenslepen, dijkje opdraaien.

Hydroliekolie werd minder dus fronthef even omlaag gedaan om nog te kunnen sturen.

Mooie lucht

Op naar huis

De nieuwe stal van onze achterburen

Landrollen op weiland waar een tijdje paarden hebben gestaan en het halve land zegmaar hadden omgeploegd

Prachtige zonsondergang achter de duinen

Weer een keer landrollen

Fendt Turbo

De zelfbouwrol

De laatste dag van het mest uitrijden met hulp van een maat werd een latertje, kwart voor tien gingen we uiteindelijk eten.

Claas

Zelf de restjes een paar dagen nog opruimen

Fendt was lekker vies geworden door het uitrijden en het weer.

Klaar gezet om de mestwagen schoon te maken die werd een paar dagen later weer opgehaald.

Deutz met kraantje.

En weer helemaal schoon, terwijl ik helemaal vies ben

Deutz voor de giertank met ketsplaat om water te rijden in de paardenbak.

Water uit de sloot pompen.

Lekker zonnetje der bij.

Deutz in de paardenbak met volle tank, hij moest er goed aan trekker toen de tank vol zat, brulde wel mooi

Zonsondergangetje

Laatst met de deutz en paardentrailer alle schapen gehaald want waren 5 lammetjes bij gekomen en dan hoefde we niet meer het land in voor de laatste schapen.

Zo dit waren dan weer 100 foto's en hierdoor ben ik weer helemaal bij met foto's, nu komen er nog wat oude filmpjes. deze filmpjes zijn waarschijnlijk de laatste die ik met de fotocamera heb gemaakt want heb er nu een full hd film camera bij

Weidenslepen met de fendt
Landrollen met de deutz diezelfde dag was er ook dat brandje op de deutz
2e snede maaien voor de paarden vorig jaar
Zo en nu ben ik weer helemaal bij volgens mij met foto's.