Dagboek Ron

Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Niels » do 24 sep, 2009 20:24

Ja erg mooie foto's Ron!


ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » do 24 sep, 2009 22:05

Ziko, die 4440 had ik al. Alleen was die trekker dit jaar nog bijna niet in actie gekomen. Op deze trekker is een frame gemaakt voor m'n Herder slootreiniger (inrijframe). Foto hiervan moet nog gemaakt worden ;) De trekker miste z'n achterraam al toen ik hem uit NL haalde. Oorspronkelijk komt deze trekker uit Luxemburg. Daar zat er nog een voorlader op, maar die is in NL bij een handelaar achtergebleven.
M'n Fiat 1300 staat trouwens ook nog niet op de foto :oops:


Stigter schreef:Die politieauto's komen mij bekend voor, zeker die nieuwe!

Tsja, ik zie ze helaas steeds vaker rondrijden in de directe omgeving, zo ongeveer sinds half augustus :x (hiervoor bijna nooit!). Het is een goede zaak dat ze bezopen bestuurders van de weg afhalen (ja ja, sinds dien 26 ingenomen rijbewijzen in directe omgeving voor rijden onder invloed :!: ), maar voor de rest lijkt het wel boertje pesten :x Als ze willen vinden ze altijd wel iets wat niet in orde is, en dat is dus bijna altijd het geval! Tot slot van rekening kom je nu zelfs de douane tegen die controleert op wat voor soort diesel je rijdt :x Ik ben benieuwd wat voor onaangename verrassingen er nog volgen :?

Groetjes
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Peter Jansen » do 24 sep, 2009 22:18

Alles went, behalve een agent....

Groet, Peter
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » do 24 sep, 2009 22:29

Haha, en toch maar blijven beweren dat de politie je beste vriend is :lol:
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Peter Jansen » do 24 sep, 2009 22:40

Zo zien ze dat zelf ja. Liefde is in ieder geval niet wederzijds...

Groet, Peter
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » do 24 sep, 2009 22:51

Toch hebben ze de diefstal van een paar honderd liter diesel bij mij op kunnen lossen enkele jaren geleden (in de buurt werd veel diesel van combines s'nachts afgetapt en heel veel kabels van (vooral) lasapparaten werden afgeknipt voor koperverkoop bij de oudijzerboer)! Beste lui, die de diefstallen oplossen dan (minder te spreken ben ik dus over de verkeerspolitie :| )

Groetjes
Gebruikersavatar
Clear-Up
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 508
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 16:16
Voornaam: Dave
Locatie: Espel
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Clear-Up » vr 25 sep, 2009 17:51

haha, maar ze hebben gewoon niets te doen ;) Hier in de buurt begon 't op 'n zeker dag, dacht van, wat rijd er toch veel politie, en 't wordt steeds maar meer..
Niet zo grappig als je een te snelle brommer in de schuur hebt staan, en over 'n paar maanden de weg op gaat..

edit Stigter
:of1 :pol :bot
Afbeelding
www.Tractor-Forum.nl
Gebruikersavatar
Ziko
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 473
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 17:07
Voornaam: Ziko
Locatie: Terneuzen

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Ziko » vr 25 sep, 2009 22:06

@Ron, oke bedankt voor je antwoord. Wordt dan toch is tijd voor een nieuw raam, of heb je 's winters geen kou? :P
Ben benieuwd naar die Fiat 1300, dat heb ik altijd schitterende trekkers gevonden!
Met vriendelijke groet, Ziko
Afbeelding
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » vr 25 sep, 2009 23:24

Ziko, 's winters hoor je natuurlijk klaar te zijn met je werk ;) Ja, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan :lol: (was hier trouwens ook niet altijd gelukt met vroeg invallende winters vanaf half november :oops:) En die winters hier: ERG grote kans van vorst/sneeuw van half december tot half maart.

Groetjes
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Stigter » za 26 sep, 2009 09:13

ron schreef:En die winters hier: ERG grote kans van vorst/sneeuw van half december tot half maart.

Groetjes


Volgens mij is dat een zekerheidje, dat het bij jullie vriest! :lol
Ben benieuwd hoe je je dagboek dan vol krijgt, of zijn er wel wat werkzaamheden rond de boerderij te doen?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
jas
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 jul, 2009 19:44
Voornaam: Jasper
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor jas » zo 27 sep, 2009 23:02

Hoi Ronald,
Bedankt maar weer dat je ons overspoelt met al die foto's. Nog even en je wordt de nieuwe burgemeester van je dorp na dat dorpsfeest.
Hoe zijn je aardappels, morgen komen we klaar met aardappels rooien bij de buren. In het algemeen moet je uitkijken voor blauwverkleuring door hoge OWG en te droge grond met rooien.

Over de winter, als het te koud is kom je toch weer naar Nederland mij bezoeken, dan kom ik weer naar jou in Polen, oh nu verraad ik me, ja mede-forumleden, ik ben in Juli bij Ronald geweest.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Stigter » ma 28 sep, 2009 07:30

Betrapt Jasper! Je hebt vakantie gevierd bij Ron?
Ik zelf heb dit jaar ook vakantie gevierd in Polen, de Poolse tractoren zijn te bewonderen op tractoren in Polen
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » ma 28 sep, 2009 23:29

Jasper, zelfs als de winter warm blijft zijn we van plan weer die kant op te komen :D Die traditie proberen we zo lang mogelijk vol te houden!
Over de aardappelopbrengst ben ik redelijk tevreden. Blauwverkleuring vind ik meevallen. De aardappels krijgen de grootste klappen als ze vanuit de rooier in de kipper vallen. Ondanks een goed gevulde zak als valbreker is het toch een flinke hoogte die de eerste aardappels moeten overbruggen.

Arie, die vakantie van Jasper duurde maar twee dagjes ;) Toen hadden we zo'n druk programma dat er van uitrusten niets terecht kwam. Jasper en z'n collega's zijn getracteerd op een aantal boerderijbezoeken waar zij zijn overspoeld door informatie en indrukken over het boeren in Polen. En zoiets moet je terug in NL even rustig op je laten inwerken.

Groetjes
jas
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 jul, 2009 19:44
Voornaam: Jasper
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor jas » zo 04 okt, 2009 12:32

Hoi meneer Stigter,

Ik had toevallig al eerder die Poolse tractoren van jou gezien op farmerforum, tja ik ben al aardig thuis in wat op farmerforum allemaal te zien is. Zelf kijk ik ook veel op Agrifoto.nl en Midsuffolkagriphotos.co.uk (laatste site zijn foto's uit zuidoost-Engeland).

Enne, Ronald heeft gelijk: ik heb in die paar dagen in Polen veel gezien en moest het inderdaad allemaal verwerken voor ik het goed kon verwoorden. Maar ik was net thuis en mijn buurman kwam gelijk op me af om te weten hoe het was in Polen. Nogmaals Ronald: bedankt dat ik bij jou mocht komen! Misschien dat ik je nog een keer kom lastigvallen, het is maar 13 uur rijden.........

groetjes
jas
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 jul, 2009 19:44
Voornaam: Jasper
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor jas » zo 04 okt, 2009 12:46

Ben ik weer!

Voor de Polen-liefhebbers, net gezien vandaag op agrifoto.nl : gastfoto's van Johan Kruijthoff gemaakt in Polen van zaterdag 3 oktober.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Stigter » zo 04 okt, 2009 12:56

:of1 het is tenslotte het Dagboek van Ron
Dat zijn mooie foto's Jasper, en 13 uur rijden valt toch wel mee :mrgreen: (ik ben trouwens geen meneer hoor)

Naar Anja d'r familie is ook rond de 13 uur, naar ons vakantiehuis rond de 21 uur..

Maar moet zeggen en dat kan jij waarschijnlijk wel bevestigen, het is de moeite waard!!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Peter Jansen » zo 04 okt, 2009 13:36

Ron, wat was dan ongeveer het onderwatergewicht van de aardappels bij jullie ???

Groet, Peter
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » do 15 okt, 2009 22:28

Sorry Peter, geen idee, ik heb geen meting gedaan :oops:
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » do 15 okt, 2009 23:25

Eigenlijk hadden jullie van mij wat foto's kunnen verwachten van het ploegen en wintertarwe zaaien, maar in plaats daarvan heb ik een berichtje vanuit wat gisteren en vandaag officieel rampgebied was. Klinkt wel erg, maar dat was het ook echt!

Jullie hebben regelmatig in mijn berichtjes iets kunnen lezen over de dijkdoorbraak hier zo'n 26 jaar geleden. Sinds die tijd heeft het water nooit zo hoog gestaan als gisteren! Jullie zullen wel denken: hoe komt zoiets? Hier een korte inleiding:

Om een kleine voorstelling te maken waar ik woon: hieronder zie je een afbeelding van de omgeving van de stad Elbląg zo'n 60 km ten oosten van Gdansk. Ik woon binnen de zwarte cikel.

Afbeelding

Hieronder zie je hetzelfde gebied, maar dan in vogelvlucht vanuit het zuiden. Ik woon op de plek waar je de paarse cirkel ziet. Je kan zelfs de gebouwen onderscheiden. Gele cirkel is een van de drie plaatsen waar 26 jaar geleden over een lengte van zo'n 200 meter de dijk het begaf. Dit is voor mij ongeveer 2,5 km naar het noorden.

Afbeelding

Met wind vanuit het noorden wordt water vanuit het noorden naar het zuiden gestuwd. In een paar uur tijd kan het waterpeil in deze 'inham' wel zo'n halve meter verschillen. Maar met die uitzonderlijk harde noordewind van de laatste paar dagen ging het water wel heel erg hoog staan. Zelfs zo hoog dat het laagste gedeelte van de dijk te laag was om het water tegen te houden!
Ik kan mij herinneren dat zo'n 5 jaar geleden het water ook hoog stond. Maar zo hoog als nu, nee, dat nog nooit.
Toen 's ochtend de stroom uitviel bracht ik met de auto een werknemer naar huis, precies over het deel waar water over de weg begon te stromen. Door het gezag werd ik teruggestuurd, m'n werknemer heeft de laatste kilometer lopend voorgezet.

Hier loopt het water nog net niet over het wegdek. Even verderop gebeurde dat wel. Gelukkig maar dat het asfalt was, anders was er snel een geul uitgespoeld waardoor er misschien geen houden aan meer zou zijn geweest!
Afbeelding

Enkele huizen buitendijks stonden al tot aan het raamkozijn in het water.
Afbeelding

Tsjonge, meestal leek het water wel een paar metertjes lager te staan!
Afbeelding


Thuis aangekomen was m'n vrouw al begonnen met het inpakken van de koofers. Zij zou met de kinderen naar een kennis vetrekken buiten het gebied (ik de boerderij aan z'n lot achterlaten? Dat nooit!!). Toen op dat moment nog voor een uurtje de stroom er weer was, zagen we op televisie dat de situatie toch wel gevaarlijk begon te worden. Raar, want op de lokale radio hoorde we toen niets en niemand reed door de buurt om zoiets mee te delen. Toen kwam er een buurman langs om een platte wagen te lenen waar hij de varkens op wilde laden. Nadat die de wagen had meegenomen hoor je van bekenden(die wel altijd stroom hadden) door de telefoon dat de situatie steeds gevaarlijker wordt. En dan begint het toch tot jezelf door te dringen dat de historie zich wel degelijk binnen enkele uren kan herhalen! !!!!!!VER****!!!!!!!! Daar sta je dan, in je eentje, in de regen en en storm, vrouw en kinderen al vertrokken. Als het water komt zal het hooguit anderhalve meter hoog komen te staan op m'n erf, volgens ooggetuigen van 26 jaar geleden. Maarja, toen waren de dijken nog laag, nu stond het water 40 cm hoger als het peil toen toen de dijken het begaven! Wat staat je nu te wachten? Belangrijke dokumenten had ik wel op zolder op kunnen bergen waar het droog zou blijven, maar ik heb ze toch met de boekhoudster meegegeven zodat ze eventueel niet echt in het water zouden belandden of beschadigd zouden worden. En wat nu met de boerderij?? Je begint te lopen en je kijkt in het rond en je weet dat je toch dat het onmogelijk is om alles droog te houden: bieten op het land, aardappels/tarwe in de schuur, elektramotoren, gereedschappen, traktoren, en ga zomaar door! Tranen schieten bijna in je ogen als je om je heen kijkt! Ik wilde nog net de trekkers en de bietenrooier tanken zodat die diesel alvast droog in de dieseltanks zou zitten, maar toen was weer de stroom uitgevallen. Toen maar begonnen met de ondergrondse dieseltanks proberen waterdicht af te sluiten door de doppen dicht te plakken met snel op maat geknipte rubber plakken met silikonenkit. Elektrisch gereedschap op de hoogste plaats in de werkplaats opgeborgen, lasapparaten en ander spul hoog weggezet met de heftruck, net als het gazonmaaitrekkertje. Voor je gevoel heb je toch wat gedaan, maar je weet dat dit eigenlijk niets voorstelt vergeleken met de bedragen die de aardappels en bieten waard zijn die je niet zomaar even snel op het droge kan brengen!
Toen kwam m'n vrouw even terug met die kennis waar zij verblijft(echtpaar) om huishoudelijke apperatuur naar zolder te dragen. Die man zei tegen mij dat hij wel een stuk of wat trekkerchauffeurs kon regelen om m'n trekkers naar hun huis te brengen. In regen en wind had ik dus snel alles losgemaakt van de werktuigen en verzameld bij het hek van het erf. En zo vertrokken er een half uurtje later 5 van m'n trekkers naar een nieuw onderkomen. Enkele trekkers bleven achter, die zou ik op het allerlaatste moment op een doodlopend stukje oude dijk achter de boerderij zetten als het water eraan komt. Motoren en kabines van de combines bevinden zich zo hoog dat die niet nat horen te kunnen worden. Intussen begon het al later in de middag te worden, met de Renault twee kippers in de graanschuur kunnen duwen die ik dan met tarwe zou laden zodat dit bespaard zou blijven voor het water. Toen kwam die kennis met die trekkerchauffeurs nog terug om te zien of dat ze nog met iets konden helpen. Toen hebben die kippers met tarwe geladen, net als het tarwezaaizaad wat klaar stond om gezaaid te worden. Intussen was het al donker geworden. Daarna zijn we met de Renault en Ursus(die was nog nodig om het graan te laden) richting werkplaats gereden waar deze zouden blijven staan totdat het water echt zou komen. Ondertussen zagen we het dorp volstaan met brandweerwagens, politiewagens en bussen: bevolking werd al uit dit gebied geevacueerd!! Intussen bracht een buurman twee wagens met graan en bonen bij mij onder dak omdat buiten het zeil van die wagens het zou begeven. De uittocht van de bus met laatste bewoners (achterblijvers werden door de politie meegetrokken!) werd verlicht door de lichtbundels van m'n bietenrooier die ik nog snel wat hoger op wilde brengen. Op zich zou hier niets mee kunnen gebeuren, maar ik wilde de elektronische diepteregeling van de rooischaren boven het water houden. Schoonzoon van m'n bewaakster had ook geholpen, hij had als laatste nog wat stenen achter de wielen van de rooier gelegd omdat de handrem niet strek genoeg was om de rooier hoog te houden. Daarna de heftruck ervoor gezet. Als laatst de Renault erbij gezet, deze trekker stond overal bij met z'n werklichten om te zien waar we mee bezig waren. Als allerlaatst de honden in veiligheid gebracht thuis op zolder. De wind waaide toen zo hard dat m'n door water doordringde wintermuts bijna loodrecht van m'n hoofd werd afgetild! Uiteindelijk half tien 's avonds hield ik het werk maar voor gezien. Alles kleding die ik droeg was helemaal doordrengt van de regen, overal aardedonker maar in huis gelukkig was het nog niet zo erg koud. Een politiebusje reed constant rond in het dorp om alles in de gaten te houden met zwaailichten aan. Half uur later kwam m'n bewaakster. Zij had met die politiemensen gesproken dat die alles in de gaten zouden houden(diefstal). Bewaakster heeft de hele nacht in m'n kantoor gezeten om mij direct wakker te maken voor het geval dat het water eraan zou komen. Vannochtend heeft zij mij om 6 uur wakker gemaakt, ze ging naar huis. Zo rond twaalf uur 's nachts is wind gaan liggen het het water achter de dijken is gaan dalen. Rond tien uur vanmorgen met m'n boekhoudster de stand van zaken bekeken. Zij had wel wat moeite om het gebied binnen te komen door politiebewaking.

Brandweerwagen met zandzakkenvuller stonden nu onbemand bij de basisschool, ongeveer 500 meter van de plaats waar de zandzakken nodig waren.
Afbeelding

Hier liep het water over de weg heen de polder in. Nu, de volgende ochtend, een dijkje van grond en zandzakken en natuurlijk veel bagger.
Afbeelding

Televisieploeg voor landelijke verslaggeving.
Afbeelding

Dit is de pontonbrug, een van de drie uitwegen van dit gebied, ongeveer twinitg meter vanaf de televisieploeg. Door het hoge water onbegaanbaar. Brug is blijkbaar zo beschadigd dat reparatie geen optie meer is (volgens laatste geruchten).
Afbeelding

Aanzicht volgende ochtend, wagens met tarwe in de schuur.
Afbeelding

Hoog geparkeerde trekker, heftruck en bietenrooier
Afbeelding

Overal liggen plakken dakleer die ooit op m'n schuur lagen. De afgebroken takken habben gelukkig niet mijn bovengrondse stroomkabels beschadigd. Voor het uitvallen van de stroom zijn wel twee van m'n hoofdzekeringen gesprongen omdat een afgebroken tak kortsluiting maakte
Afbeelding

Lasapparaat met hogedrukreiniger in de werkplaats
Afbeelding

Rond twaalf uur 's middags zijn de geevacueerde mensen weer teruggebracht.
Gelukkig toch alles met een sisser afgelopen. Natuurlijk zou ik nog veel en veel meer kunnen vertellen wat er die dag gebeurde en over verhalen van boeren die de overstroming van 26 jaar geleden hebben meegemaakt. Verhalen waar je kippenvel van zou kunnen krijgen! Vanmorgen nog even met iemand over gehad tijdens een koffiepauze.

Later denk je nog even aan de middeleeuwse streeklegendes, vraag: wat doe je als je wilt dat een dijk nooit meer op die ene plaats doorbreekt, antwoord: iemand levend op die plaats begraven. Tot slot legende van de dijkgraaf die 's nachts besloot niet meer de dijken te bewaken omdat het water daalde. Dijk brak toch door en man verdronk. Nu ziet men op de rivierdijken bij hoog water nog zijn geest met zijn paard ronddraven om de dijken te controleren...

Eind van vanmiddag m'n trekkers opgehaald. Morgen proberen we weer verder te gaan met tarwe zaaien en bieten rooien!! De tijd dringt!!

Groetjes ;)
Laatst gewijzigd door ron op vr 16 okt, 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Stigter » vr 16 okt, 2009 07:42

Kippevel Ron, echt kippevel!
Gelukkig dat het voor jou met een sisser is afgelopen, heb helaas ook andere verhalen gehoord (Poolse TV zender thuis)

De winter is erg vroeg gekomen dit jaar in Polen begreep ik, zou het nog droog worden denk je?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » vr 16 okt, 2009 10:53

Arie, bijna elk jaar komt de winter even met een voorproefje van een paar dagen om ons te waarschuwen. Dit jaar was het wel erg vroeg. Het midden en zuiden van Polen had er flink van langs gehad met sneeuwval en kou. Waar precies weet ik niet, ik had niet zoveel tijd over om rustig de nieuwsberichten te bekijken (lastig zonder stroom :P ). Maar, zoals jij schreef, er zijn ook doden gevallen :cry:
Bij ons heeft het alleen verschrikkelijk hard gewaaid. Het regende niet constant, maar met vlagen. Het was iets van 5 of 6 graden warm geloof ik.

Weersvooruitzichten redelijk positief. Vanmorgen lag er een laagje van een halve centimeter ijs op de plassen. Helder weer (vorst) betekent meestal mooi weer. Het wordt alweer iets frisser maar de buien horen af te nemen.

Groetjes
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor dwoertink » vr 16 okt, 2009 13:39

Gisteren had ik er niets van gezien op het nieuws :? Ziet er best wel heftig uit :shock:
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Atte H » vr 16 okt, 2009 13:57

Wanneer komt het boek uit Ron? Want een super waar gebeurd verhaal dit en mooi omschreven allemaal ;) Heb het met plezier gelezen :D Ook al is het onderwerp niet zo mooi :P
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor Sjors » vr 16 okt, 2009 14:01

ron schreef:Eind van vanmiddag m'n trekkers opgehaald. Morgen proberen we weer verder te gaan met tarwe zaaien en bieten rooien!! De tijd dringt!!

Groetjes ;)


Inderdaad erg spannend verhaal, maar denk dat dit al eerder was? Verleden week?
Kan je alweer het land op dan? Of ligt jouw land vrij hoog?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Dagboek Ron

Berichtdoor ron » vr 16 okt, 2009 18:11

Effe snel een antwoordje tussen het werk door...

Ik ben nu aan het bieten rooien en ben snel even binnen om een bord soep en een beker koffie weg te werken. Kortom: alledaagse leven is weer opgepakt. Momenteel zijn we ook weer aan het tarwe zaaien. Dit gaat goed :D

Sjors, foto's en verhaal is ECHT van GISTEREN EN EERGISTEREN.

Groetjes
(sorry voor korte reactie, maar werknemers staan nu op mij te wachten ;) )

Terug naar “Dagboeken”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 44 gasten