Nieuwe tractoren DT-B-serie

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Nieuwe tractoren DT-B-serie

Berichtdoor Stigter » wo 04 feb, 2009 20:04

Agco lanceert deze week de nieuwe DT-B-serie tractoren. Nu hebben alle trekkermerken binnen het Agco-concern een zware traploze trekkerserie in het leveringsprogramma.
Loading...

De Agco DT-B-serie is de vierde en laatste merkuitvoering van Agco's platformtrekker. Eerder al verschenen de Agco-merken Massey Ferguson, Valtra en Challenger met een vergelijkbaar model. Met de Agco-variant richt moederbedrijf Agco zich vooral op de Amerikaanse gezinsbedrijven.
Afbeelding

Massey Ferguson presenteerde vorig jaar zijn 8600-serie. Zoals gezegd volgden ondertussen ook Valtra en Challenger met een eigen variant van de platformtrekker met 8,4 liter Sisu Citius-motor. Alle trekkermerken binnen de Agco-groep zijn daarmee voorzien van een zware traploze trekkerserie.
Afbeelding

De Challenger-uitvoering is vooral voor de Oost-Europese markt. Zo heeft ieder merk zijn eigen afzetmarkt en doelgroep. Hieraan worden ook de bediening van de trekker en de marketing aangepast.

Afbeelding

De Valtra S werd vorig jaar onthuld en is evenals de MF ook in Nederland op de markt. De Valtra is leverbaar met een omkeerinrichting in de kabine.
Afbeelding

De achterbrug en cvt in Agco's platformtrekker vinden hun oorsprong bij Fendt. Dit Agco-merk trekt vooralsnog zijn eigen ontwerp-plan en maakt in de 900-serie geen gebruik van bijvoorbeeld de Agco-Sisu-motoren. De Fendt beschikt vanwege de hogere topsnelheid ook over een andere voorwielophanging en bouwwijze.
Afbeelding

bron:boerderij.nl

Het zijn allemaal indrukwekkende machines, maar ik vind persoonlijk de Challenger het meest robuust eruit zien!


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Re: Nieuwe tractoren DT-B-serie

Berichtdoor Joost » wo 04 feb, 2009 20:11

Ik vind de Challenger eerlijk gezegd de lelijkste! Vind het dak niet zo mooi! Vind hem een beetje saai. Maar het zijn allemaal stoere trekkers.
http://www.landbouwinbeeld.nl
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: Nieuwe tractoren DT-B-serie

Berichtdoor Niels644 » wo 04 feb, 2009 20:17

Inderdaad, vind de Challenger ook het lelijkst van het stel, en de Fendt toch het mooiste. Al moet ik daar bij zeggen dat de Valtra er in het echt ook zeker niet slecht uit ziet. (voor een Valtra dan)

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten