ron[quote="Aorend schreef:Ik had alleen niet naar brussel gereden maar naar mijn zuivelfabriek denk dat je daaar veel meer mee opschiet dan naar brussel te rijden.
Probeer eens de grote supermarktketens! Die verdienen het meest! Door hun agressieve inkoopbeleid moeten de zuivelondernemingen wel verkopen voor een door hun aangegeven prijs, anders kopen ze gewoon ergens anders (algemeen gesteld dan). Zuivelonderneming berekent lage prijs door aan de boer, en aan wie berekent de boer z'n verlies door?
[/quote]
Vertel mij eens hoe je dat wilt gaan doen. Allemaal voor 20 cent per liter melk gaan verkopen bij de AH. Denk niet dat dat gaat werken. Als je met zijn allen alles af gaat sluiten is er binnen de kortste keren een grote vraag naar melk dus geen zuivel meer in de supermarkt. Anders zie ik geen enkele optie om de supermarkten aan te pakken.
@ Tom H
Je kunt het met mij eens zijn ofnie. Maar 18 cent is gewoon te veel. Als je schulden vrij bent kun je nog bijna voor niks werken. Vooral in deze tijd. De mais moest de grond in, het gras moest aan de bult. Dus wat komt er een dikke rekening van de loonwerker. Nou daar gaat de helft van het melkgeld. Verder moet het krachtvoer er nog vanaf, diesel, stroom, je moet zelf ook nog wat eten hebben, enz.