Vandaag even een kijkje genomen bij Huizing Cultuurtechniek. Die waren voor Ten Berge uit Exloo aan het bomen knippen in Westdorp, Dit deden ze met hu Caterpillar M 313 D en Sunward SWE 70 beide met een Greentech bomenknipper.
Ik vraag mij altijd wel af met die werkzaamheden, wanneer gaat de kraan erachter aan,want een beetje boom weegt toch wel wat lijkt mij.. De giek moet toch ook heel wat kunnen hebben dan?
Het gewicht verschilt per boom. De knipper aan de 313 D is weer een aparte omdat je er mee verzamelen kunt. een zogehete "Feller Buncher" Je felt de bomen en verzameld ze in de grijper. Soms pakt ie één dikke en soms 5 kleinere. Hij kan met deze knipper tot 50cm knippen. Hoe dichter je de knipkop naar de machine toe haald hoe meer je kunt tillen
Dat snoeit er denk ik beter over dan dat pisbakken staal geval van fuhler haha, die heb ik een paar keer kreupel aan een cat kraan zien hangen daar haha. mvg Arno
mvg Arno Nothing runs like a deere" - being chased by a VALTRA
Haha ik ben daar niet meer welkom Sjoerd, ik had er op het laatst zelfs een machine verbod. Tja krijg je als je je mening geeft terwijl dat niet gewardeerd word en dergelijk.
Tja ik kreeg een machine toegewezen inclusief gebreken en telkens als der weer een gebrek of mankement bij kwam was ik de schuldigge. Zelfs tijdens mn 3 weken bouwvak vakantie kreeg ik de schuld dat de deur er uit lag terwijl er 3 á 4 anderen in die 3 weken der op gereden hebben. maarja on topic maar weer.