Big Buck 4020
- dwoertink
- Forumlid
- Voornaam: Diederik
- Contacteer:
Re: Big Buck 4020
Ik vind em spuug lelijk en ik snap niet wat je er mee moet 

- Anne-Jeen
- Junior forumlid
- Voornaam: Anne-Jeen
- Contacteer:
dwoertink schreef:Ik vind em spuug lelijk en ik snap niet wat je er mee moet
Ik moet zeggen dat ik er precies zo over denk

Mvg,
Anne-Jeen
Anne-Jeen
- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
Heb wel over de actie gelezen, maar kunnen niet meedoen hier 
Maar had van Foose wel wat beters verwacht...

Maar had van Foose wel wat beters verwacht...
- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
De Amerikaanse designer Chip Foose, bekend van de tv-serie 'Overhaulin' op Discovery Channel, heeft een 40 jaar oude John Deere 4020, een fikse make-over gegeven. En het resultaat mag er zijn.
Foose was al jaren op zoek naar een trekker die hij kon ombouwen tot een hotrod, een soort race-trekker. De trekker kreeg een lange smalle motorkap, zoals oude race-auto's, de trekkerbanden werden vervangen door brede gazonbanden en de voorwielen moesten plaats maken voor smallere. "Hoewel het een hotrod is, blijft het nog steeds een echte John Deere", zegt Foose. De ontwerper won verscheidene design-prijzen en maakte auto's voor films als Blade Runner, Gone in 60 Seconds en Cars.
Dagelijks in gebruik
De trekker die Foose gebruikte, kwam regelrecht van een boerderij in Ohio en was daar nog dagelijks in gebruik. Maar de jaren van gebruik zorgden ook voor slijtage. Zo moest de koppeling en het koppelingshuis worden vervangen. Ook vernieuwde Foose het volledige brandstofsysteem en de vooras. De dieselmotor is echter gebleven.
Te winnen
De speciale trekker zijn waarde is door de aanpassingen van Foose gestegen tot ongeveer 40.000 dollar. Niet dat de trekker te koop is. Toch zal hij nog voor half juli van eigenaar verwisselen. John Deere heeft de 'Big Buck' namelijk tot de hoofdprijs van een verloting gebombardeerd. Inwoners van de Verenigde Staten en Canada kunnen de trekker winnen als ze voor 30 juni een deelnameformulier bij hun dealer inleveren.
Sinds 1963
De 68 kW (92 pk) sterke John Deere 4020 was een van de eerste trekkers met een zes-cilinder motor. De trekker werd voor het eerst in 1963 gebouwd in de John Deere fabriek in Waterloo in 1963. Tijdens de negen jaar dat hij werd geproduceerd zijn er meer dan 170 000 gebouwd.
Meer foto's en video's van de 4020 Chip zijn te zien op deze pagina van John Deere: www.deere.com/en_US/CCE_promo/big_buck/index.html

De oorspronkelijke 4020 die Chip Foose onder handen zou nemen

Zo moest hij er uit gaan zien
Landbouwmechanisatie.nl
Foose was al jaren op zoek naar een trekker die hij kon ombouwen tot een hotrod, een soort race-trekker. De trekker kreeg een lange smalle motorkap, zoals oude race-auto's, de trekkerbanden werden vervangen door brede gazonbanden en de voorwielen moesten plaats maken voor smallere. "Hoewel het een hotrod is, blijft het nog steeds een echte John Deere", zegt Foose. De ontwerper won verscheidene design-prijzen en maakte auto's voor films als Blade Runner, Gone in 60 Seconds en Cars.
Dagelijks in gebruik
De trekker die Foose gebruikte, kwam regelrecht van een boerderij in Ohio en was daar nog dagelijks in gebruik. Maar de jaren van gebruik zorgden ook voor slijtage. Zo moest de koppeling en het koppelingshuis worden vervangen. Ook vernieuwde Foose het volledige brandstofsysteem en de vooras. De dieselmotor is echter gebleven.
Te winnen
De speciale trekker zijn waarde is door de aanpassingen van Foose gestegen tot ongeveer 40.000 dollar. Niet dat de trekker te koop is. Toch zal hij nog voor half juli van eigenaar verwisselen. John Deere heeft de 'Big Buck' namelijk tot de hoofdprijs van een verloting gebombardeerd. Inwoners van de Verenigde Staten en Canada kunnen de trekker winnen als ze voor 30 juni een deelnameformulier bij hun dealer inleveren.
Sinds 1963
De 68 kW (92 pk) sterke John Deere 4020 was een van de eerste trekkers met een zes-cilinder motor. De trekker werd voor het eerst in 1963 gebouwd in de John Deere fabriek in Waterloo in 1963. Tijdens de negen jaar dat hij werd geproduceerd zijn er meer dan 170 000 gebouwd.
Meer foto's en video's van de 4020 Chip zijn te zien op deze pagina van John Deere: www.deere.com/en_US/CCE_promo/big_buck/index.html

De oorspronkelijke 4020 die Chip Foose onder handen zou nemen

Zo moest hij er uit gaan zien
Landbouwmechanisatie.nl
-
- Forumlid
- Voornaam: jord
Ik vind het er wel mooi uit zien
En nog altijd beter als het orgineel 

- Tom H
- Forumlid
- Voornaam: Tom
- Contacteer:
Doe mij de originele maar!
Tom H schreef:Doe mij de originele maar!
Mee eens, de oude is mooier!
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

- Clear-Up
- Forumlid
- Voornaam: Dave
- Contacteer:
Vind hem er gelikt uit zien, maar als ik mocht kiezen zou ik voor het origineel gaan.

www.Tractor-Forum.nl