Door de aanvoer van zand vandaag geen platen gelegt maar alleen zand geschoven. De rijplaten werden gelegt door de verhuurder, Ferrorent BV. Ook is de New Holland 265 langgiek gekomen van Van Der Wouden BV om teelaarde van een bult klei af te zetten. zodat hier nieuwe klei tegen aan kan.
Er zijn wat nieuwe machines aangeschaft, 2 stuks Manitou 2150 Privilege roterende verrijkers: 1 is inmiddels aan de draai. de 2e is gister afgeleverd
De ECR 145 C binnendraaier die eerst gehuurd werd van Kuiken CE verhuur is nu ook gekocht. De machine gaat binnenkort nog terug naar Kuiken om opgebouwd te worden met o.a. overdruk en Engcon rotortilt.
Dat komt omdat het een binnendraaier is. dat wil kortom zeggen, geen kont. De machine kan volledig binnen de rupsen draaien. De giek kan verder naar achter waardoor deze volledig binnen de machine valt. Het is zelfs zo dat je met een 23 tons ecr 235 binnendraaier op plekken kunt draaien waar je met een gewone 7 tons midi niet kan draaien !
Bedankt voor de uitleg Geoffrey, ook ik wist dat niet.
Maar ik dacht dat de kont van een rups vooral contra gewicht is/was.. Hoe werkt dat nu dan? En gaat hij niet een soort van dansen? Als je met volle bak ver reikt?
Het ballast blok zit er nog gewoon hoor. HIj is alleen groter/meer gewicht. ( het grijze gedeelte bij de binnendraaier is ballast ) Hij moet wel wat zwaarder zijn als het normal ballast van de 210 omdat hij ook verder naar het hart van de kraan zit. Ondanks dat hij geen kont heeft is hij absoluut niet onstabieler als een normale rups.
Ik was net m'n bestanden een beetje aan het opschonen en kwam ik deze foto's tegen van het mais seizoen van 2007. Heb een week op de kuil gestaan bij een mais vergister. 2 Volvo's op de kuil. een L70F, toen fonkel nieuw en een L60E Hier een paar foto's. Mais werd gehakseld door Becker uit Nieuwe Pekala. Ze reden met 2 hakselaars.