we gaan hier verder met het behandelen van de voor en nadelen van eigen mechanisatie, dit topic is gesplits van low budget John Deere
CornelisJ90 schreef: Ik ben voor mijn werk als trekkerchauffeur bij vele tientallen boeren geweest, en die hadden ook allemaal 70 koeien en een vrijwel nieuwe trekker op de werft staan met dik 110kw! Toch? Dat bedoel je toch? Ze zeggen wel eens dat mensen oogkleppen hebben, maar jij behoord zeker tot die categorie! Maarja dat zal je wel niet snappen ben ik bang voor![]()
Die was volgens mij op mij gedoeld? Ik ben het daar niet helemaal mee eens, en zijn zat "koeien" boeren die aan een trekker van 70pk zat hebben puur omdat hun machine park daar bij past. De "trekker" boer zal dan ook een dikke 120 pk trekker er voor. Mijn buurman melkt er 60 en rijd een dikke 6630 kan ook lang niet uit maar dat heet dan hobby...... Bij de ander melken ze er 70 hebben we een 130 pk en een 60. Meer hebben we ook zeker niet nodig. Als de JD op is zal dit wel aantrekkelijk zijn..... Het is toch een trekker voor een schudder enz.... Wij hebben menig klant op het werk die ook nog op z'n trekker aast. Er zit wel handel in dit soort spul daar ben ik van overtuigd!
-----Was niet op mij gedoeld maar op Aorend------