Onze JD 2140 had opeens een 'tik' in de motor bij hogere toerentallen (tellerstand ongeveer 9500 uur). Toen ik er samen met iemand naast stond om het zaakje te bekijken, was het opeens een klap. Ik voelde wat tegen mijn been aankomen en mijn broek was nat van de motorolie. Onder de inspuitpomp was een gat in het blok geslagen van de drijfstang (mijn werknemer wilde voorstellen om toch het carter maar even eraf te schroeven om te kijken, maar was enkele seconden te laat. Hij was wel wat gewend van die grote oude Ursus trekkers
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
).
De drijfstang was krom, vervangen door een van een slooptrekker. Bovenop de zuiger van de desbetreffende drijfstang zat een afdruk alsof er een ringetje M-10 ooit tussen was geslagen
![Verstrooid :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Krukas moest geslepen worden. Tja, als de boel toch los moest hebben we gelijk maar nieuwe cilinderbussen en zuigers erin gezet. Alle kleppen in de cilinderkop waren ook aan vervanging toe.
Ondanks dat de motor heeft ingelopen met inloopolie, blijft de motor toch nog wel teveel olie verbruiken
![Verstrooid :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Misschien had ik dan toch wel orriginele onderdelen moeten kopen ipv goedkoper Sparex-spul
Groetjes