Hoi Yoram, welkom op het forum
Net zoals Landbouwpowers NL schreef, als die pijl echt helemaal plat ligt dan zal er niet veel gebeuren. Sommige boeren maaien de tarwe hoog, maar... sommige maaien net boven de grond. Dan hoeft de pijl maar iets schuin te staan en hij kan terecht komen in de vingerbalk van het maaibord van de combine. Nu weet ik niet hoe taai zo'n pijl van carbon is, en in welke richting hij in de grond staat geprikt t.o.v. de rijrichting. Misschien dat er een mesje breekt, pijl veert dan waarschijnlijk helemaal onder het maaibord door en de schade blijft dan beperkt tot dat ene of twee mesjes. Maar als de pijl toevallig zo ligt dat die door de combine helemaal of half wordt meegenomen dan wordt het iets anders. Als die in de breedte door de combine gaat zal er denk ik geen schade aan overgehouden worden. Als de pijl schuin of in de lengte de combine in verdwijnt en in de dorstrommel blijft haken, dan zal die dorstrommel wel eens een zingend geluidje kunnen maken. Daar zal niet echt materiele schade ontstaan, maar de combinemachinist zal de inspectieluikjes moeten openen en op zoek gaan wat de oorzaak is (niet iedere combinemachinist zal verwachten dat er op die plaats van het land zoiets in de dorstrommel kan komen, dus zullen ze misschien ergens anders op zoek gaan waar het geluid vandaan komt). Erg veel tijdverlies op een zeer ongewenst moment en er zullen heel wat lelijke woorden vallen.
Yoram, ik hoop dat je m'n verhaal een beetje begrijpt. Zelf ben ik al heel wat dingen in m'n combine tegen gekomen tijdens het dorsen, zoals takken,(dun, dik, taai, enz.) stenen, brokken beton en fietsenframe's

en wat je dan voelt op de combine en wat voor geluiden dat maakt.
Ik denk dat er niet van die vriendelijke gezichten zullen zijn als die boer jouw pijl onverwacht uit de maaidorser zal moeten plukken (of op een andere manier onverwacht tegen zal komen). Hij zal in de loop der tijd er ook echt wel achter komen welke buurjongens graag boogschieten.
Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik het waarderen als iemand mij zou waarschuwen voor zulke 'verrassingen'.