dit keer zoals de meesten niet in 1:32 maar in HO (1:87) formaat.
Hiervoor heb ik gekozen zodat er dan 'meer' op het diorama kan, maar ook vanwege het zeer ruime assortiment van modellen voor HO schaal (ben namelijk ook al jaren van de Marklin en Fleischmann dus was al beetje bekend wat er in die schaal voor mogelijkheden zijn).
Ook zijn er gewoon tientallen merken die producten leveren in die schaal, wat er bij 1:32 maar enkele merken zijn.
Dus je kan met HO ook veel meer details toevoegen, want echt alles is in HO formaat te verkrijgen, in 1:32 enkele gebouwen, poppetjes en dergelijke.
Wil het diorama in een zuid-duitse stijl van ongeveer de jaren '80, zo ben ik begonnen met een grote boerderij in die stijl,
maar komen er straks ook machines uit die jaren in voor. Zal dat ook proberen te houden als ik meer auto's en details toevoeg.
Begonnen met het woonhuis/boerderij.. Wel eventjes zoet mee geweest

En af

En toen was er opeens ook een stal bij en een aantal nieuwe modelletjes van waaronder Wiking, Herpa en Schuco

Alles even op een plaat gezet, ik ga eerst alvast beginnen met de linkerkant, en later wil ik eigenlijk nog wat meer aan de rechterkant, maar wat zien we dan wel weer

Ondertussen ook nog een boswachterij set gebouwd. Bestaande uit een huisje, lading bordjes, maar ook stapels hout, wc, waterpomp, ladders, bosdieren enz.

En tot slot nog begonnen met de eerste heuvel gisteravond.