TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
- Ritchie
- Forumlid
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 24 mar, 2009 14:49
- Voornaam: Ritchie
- Locatie: Moerstraten, West Brrrrabant
TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Transport en Logistiek Nederland voert - opnieuw- een hetze tegen de trekker op de openbare weg.
Transport en Logistiek Nederland (TLN) voert - opnieuw - een hetze tegen de trekker op de openbare weg. Dit keer gaat dat onder het mom van verkeersveiligheid. Dat TLN de demagogie niet schuwt, blijkt uit de film. Om aan te tonen dat de remweg van trekkers veel langer is dan van vrachtauto’s zijn zowel de rem van de auto als van de trekker aangepast aan de wettelijke minimaal vereiste remvertraging. De trekker is teruggebracht naar 2,4 m/s2, de vrachtauto naar 5 m/s2. Beide kloppen niet. De trekker zou terug moeten naar 3,1 en de vrachtauto naar 4,5. Dan liggen de remwegen van beide voertuigen een stuk dichter bij elkaar. Nergens in het fimpje wordt vermeld dat trekkers tegenwoordig een remvertraging hebben van rond de 5 m2. Deze selectieve omgang met de waarheid siert de belangenvereniging niet.
In het volgende nummer van Trekker staat een reportage over de totstandkoming van de film. Meer over het onderwerp is hier te lezen. Ook loonwerkersorganisatie Cumela ageert tegen deze manier van beïnvloeding van de politiek. Zelfs de logistieke belangenbehartiger EVO distantieert zich van de eisen van TLN
Bron: Boerderij
Transport en Logistiek Nederland (TLN) voert - opnieuw - een hetze tegen de trekker op de openbare weg. Dit keer gaat dat onder het mom van verkeersveiligheid. Dat TLN de demagogie niet schuwt, blijkt uit de film. Om aan te tonen dat de remweg van trekkers veel langer is dan van vrachtauto’s zijn zowel de rem van de auto als van de trekker aangepast aan de wettelijke minimaal vereiste remvertraging. De trekker is teruggebracht naar 2,4 m/s2, de vrachtauto naar 5 m/s2. Beide kloppen niet. De trekker zou terug moeten naar 3,1 en de vrachtauto naar 4,5. Dan liggen de remwegen van beide voertuigen een stuk dichter bij elkaar. Nergens in het fimpje wordt vermeld dat trekkers tegenwoordig een remvertraging hebben van rond de 5 m2. Deze selectieve omgang met de waarheid siert de belangenvereniging niet.
In het volgende nummer van Trekker staat een reportage over de totstandkoming van de film. Meer over het onderwerp is hier te lezen. Ook loonwerkersorganisatie Cumela ageert tegen deze manier van beïnvloeding van de politiek. Zelfs de logistieke belangenbehartiger EVO distantieert zich van de eisen van TLN
Bron: Boerderij
Laatst gewijzigd door Atte H op za 28 mei, 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkjes toegevoegd.
Reden: Linkjes toegevoegd.
Groeten Ritchie
Houdoe!
Wie een kuil graaft voor een ander is in elk geval geen egoist
Als je voor me valt, help ik je wel met opstaan
Houdoe!
Wie een kuil graaft voor een ander is in elk geval geen egoist
Als je voor me valt, help ik je wel met opstaan
- Niels
- Mega senior forumlid
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
- Voornaam: Niels
- Locatie: Overijssel
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Hoorde vanochtend ook al in de kantine dat de vrachtwagen aangepast was tot maximum en de trekker tot het minimum..
Hadden daarop al heel wat negatieve reacties ontvangen
Hadden daarop al heel wat negatieve reacties ontvangen
- Jaco
- Forumlid
- Berichten: 884
- Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
- Voornaam: Jaco
- Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
- Locatie: Oudleusen-Dalfsen
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
die lui zetten loonwerkers in het verkeerde dag licht
dat wil zeggen dat ze geen grond werk mogen doen met trekker en dumper
maar met een vrachtwagen
dat wil zeggen dat ze geen grond werk mogen doen met trekker en dumper
maar met een vrachtwagen
beter oogsten doe je met claas.
- ih power
- Forumlid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 11:14
- Voornaam: Eise
- Skype: trekkergek_mccormick@hotmail.c
- Locatie: ter idzard (der rizzerd)
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
maar die vrachtwagen bedrijven kunnen toch zelf ook een trekker met dumper kopen en dan kunnen ze ook goedkoop dumperen
Groet'n Eise Meyners
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Ik denk dat een transportonderneming zich aan wat andere wetten moet houden dan een loonwerker..
Hoor om mij heen wel eens van die verhalen over tachograven etc.. Chauffeur moet zich houden aan rijtijdenwet, een cao die bepaalde dingen goed regelt.
Maar wordt er niet in iedere (reclame)spot een beetje overdreven?
Hoor om mij heen wel eens van die verhalen over tachograven etc.. Chauffeur moet zich houden aan rijtijdenwet, een cao die bepaalde dingen goed regelt.
Maar wordt er niet in iedere (reclame)spot een beetje overdreven?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Overdreven altijd wel in reclames, maar dit lijkt op de feiten verdraaien
Claas: Works hard, Drives easy! | Nothing runs like a Deere, beïng chased by a Jaguar
- ih power
- Forumlid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 11:14
- Voornaam: Eise
- Skype: trekkergek_mccormick@hotmail.c
- Locatie: ter idzard (der rizzerd)
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
ik ben het helemaal met je eens Koen,
ik heb een stukje gelezen in de TREKKER ze waren kijken bij een opname van een filmpje van de tln en daar hadden ze een fendt 926 met kieper en een vrachtwagen met dumperopbouw beiden even zwaar. ze gingen een remtest doen en van de vrachtwagen is de wettelijke rem vertraging 5ms2 en van een trekker 2.4ms2.
Maar de fendt had al een rem vertraging van 5ms2 en veel trekkers die TREKKER getest had ook!
dus de fendt werd teruggevoerd in remkracht en toen gingen ze de rem test doen,
en je raad het al de trekker verliest!
dus eigenlijk hebben ze het niet helemaal eerlijk gedaan!
ik heb een stukje gelezen in de TREKKER ze waren kijken bij een opname van een filmpje van de tln en daar hadden ze een fendt 926 met kieper en een vrachtwagen met dumperopbouw beiden even zwaar. ze gingen een remtest doen en van de vrachtwagen is de wettelijke rem vertraging 5ms2 en van een trekker 2.4ms2.
Maar de fendt had al een rem vertraging van 5ms2 en veel trekkers die TREKKER getest had ook!
dus de fendt werd teruggevoerd in remkracht en toen gingen ze de rem test doen,
en je raad het al de trekker verliest!
dus eigenlijk hebben ze het niet helemaal eerlijk gedaan!
Groet'n Eise Meyners
- Niels
- Mega senior forumlid
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
- Voornaam: Niels
- Locatie: Overijssel
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Is ook het hele idee..
-
- Stagiair
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 05 sep, 2009 16:59
- Voornaam: Richard
- Locatie: Storrs, USA, CT
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
Ik wil het niet opnemen voor de vrachtwagenchauffeurs, maar wettelijk gezien zijn de eisen voor vrachtwagens toch strenger dan voor trekkers?
En dat punt willen ze toch maken met dit filmpje?
Dat ze de remvertragingen niet goed kiezen is niet handig, maar het is toch niet relevant dat een trekker mogelijk een remvertraging heeft van 5,0 m/s²?
En dat punt willen ze toch maken met dit filmpje?
Dat ze de remvertragingen niet goed kiezen is niet handig, maar het is toch niet relevant dat een trekker mogelijk een remvertraging heeft van 5,0 m/s²?
- ih power
- Forumlid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 11:14
- Voornaam: Eise
- Skype: trekkergek_mccormick@hotmail.c
- Locatie: ter idzard (der rizzerd)
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
de meeste modernere trekkers hebben dat echt wel en als je veel op de weg zit heb je echt wel een moderne trekker met goede remmen.....
Groet'n Eise Meyners
-
- Forumlid
- Berichten: 346
- Lid geworden op: za 26 sep, 2009 16:50
- Voornaam: jord
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
RichardB schreef:Ik wil het niet opnemen voor de vrachtwagenchauffeurs, maar wettelijk gezien zijn de eisen voor vrachtwagens toch strenger dan voor trekkers?
En dat punt willen ze toch maken met dit filmpje?
Dat ze de remvertragingen niet goed kiezen is niet handig, maar het is toch niet relevant dat een trekker mogelijk een remvertraging heeft van 5,0 m/s²?
Als je kijkt naar het buitenland is de wettelijke remvertraging voor landbouwvoertuigen in veel gevallen wel hoger, en diezelfde trekkers gaan ook naar nederland dus hier hebben bijna alle trekkers wel een hogere remvertraging. En ze hebben niet goed gekeken want de minimum voor landbouw voertuigen is 3,1 ms/s² en van de vrachtwagen is het minimum ook maar 4,5 m/s²
En daarnaast is die kar van joskin niet eens een gronddumper maar een kar voor aardappels/graan en dan ook wel het grootste van het grootste. De meeste trekkers hier rijden maar met een tandem asser grondumper die veel kleiner zijn.... En met die Fendt gaan ze wel door woonwijken rijden waar ze haast de bocht niet kunnen nemen en die vrachtwagen laten ze niet zien, terwijl de mensen daar evengoed van schrikken als ze die tegenkomen.
En dat van die onderrij beveiliging is al helemaal onzin, want dat was een opraapwagen en die worden niet eens ingezet met het verzetten van grond. En als die auto zo hard achter tegen die vrachtwagen had gereden was die ook niet heel gebleven.
- René
- Forumlid
- Berichten: 673
- Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
- Voornaam: Rene
- Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: TLN manipuleert trekkers in lobbyfilm
En aan de cockpit was niet veel, je had er veilig in gezeten. De auto werd nog mooi geremt door de achterkant van de opraapwagen, tegen de vrachtwagen was je in 1 klap stilgekomen.
Groeten,
René
René
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten